Aktualności

III nabór w ramach programu Interreg Południowy Bałtyk 2021-2027 06.05.2024 10:26

Nabór jest otwarty we wszystkich osiach priorytetowych i działaniach w programie za wyjątkiem działań: 1.2 Internacjonalizacja i 2.3 Gospodarka obiegu zamkniętego i bardziej zasobooszczędna.

 

Nabór rozpoczął się i będzie trwał do 26 czerwca 2024 r. O dofinansowanie mogą się ubiegać tzw. projekty regularne.

Alokacja środków dostępna dla wnioskodawców w konkursie to 31,08 mln euro dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Maksymalny poziom dofinansowania wydatków kwalifikowalnych wynosi 80%. 

Wnioski projektowe należy składać za pośrednictwem internetowego systemu aplikacyjnego WOD2021 dostępnego pod adresem wod.cst2021.gov.plwod.cst2021.gov.pl (obowiązuje język angielski).

Szczegółowe zasady ubiegania się i wzory dokumentów są określone w dokumentach zamieszczonych na stronie programu.

Komitet monitorujący podejmie decyzje o wyborze wniosków do dofinansowania 28 listopada 2024 roku.

Obszar programowy obejmuje w Polsce:

- województwo pomorskie,

- województwo zachodniopomorskie,

- oraz subregiony: elbląski i olsztyński w województwie warmińsko-mazurskim. 

W projektach jako partnerzy mogą uczestniczyć również podmioty spoza obszaru programowego, pod warunkiem, że ich udział w projekcie przyniesie korzyść dla tego obszaru.

Zasady programowe, w tym dotyczące naborów, aplikowania i oceny projektów, przyznawania dofinansowania, realizacji i rozliczania projektów itp. znajdują się w Podręczniku programu (ang. Programme Manual).

Zachęcamy również, aby zapoznać się z dokumentem Programu Południowy Bałtyk 2021-2027 (wersja zatwierdzona przez Komisję Europejską w grudniu 2023 roku). Jest to podstawowy dokument, który określa zakres możliwego wsparcia.

Wspólny sekretariat (WS) programu oraz regionalne punkty kontaktowe (RPK) będą prowadzić szkolenia i spotkania informacyjne dla potencjalnych wnioskodawców naboru, w tym:         

  • Webinarium „Trzeci nabór wniosków: Jak przygotować dobrej jakości projekt?” 7 maja 2024 r., online.

Podczas tego wydarzenia potencjalni wnioskodawcy otrzymają informacje na temat zakresu naboru, procedur oceny, nowości w programie oraz, co najważniejsze, wskazówki i zalecenia dotyczące opracowania dobrej jakości projektu zgodnie z zasadami i wymogami programu.         

  • Webinarium poświęcone poszukiwaniu partnerów

Webinarium jest przeznaczone dla tych, którzy poszukują nowych partnerstw i chcą nawiązać nową współpracę transgraniczną. Na webinarium będzie możliwość zaprezentowania swoich pomysłów na projekty i nawiązania współpracy. Webinarium odbędzie się za pośrednictwem aplikacji Zoom we wtorek, 14 maja 2024 r. w godzinach od 10:00 do 11:20.         

  • Sesję pytań i odpowiedzi online dotyczących systemu składania wniosków WOD2021

Wspólny sekretariat zorganizuje sesję pytań i odpowiedzi na temat internetowego systemu składania wniosków (WOD2021) 29 maja 2024 r. w godzinach od 10:00 do 12:00. Webinarium zapewni praktyczną wiedzę na temat korzystania z systemu WOD2021 (odpowiedzi na przesłane pytania i pytania zadane podczas webinarium wraz z demonstracją w systemie). Zalecamy zapoznanie się z materiałami szkoleniowymi dotyczącymi przygotowania wniosku w systemie WOD2021, tj. wytycznymi, najczęściej zadawanymi pytaniami oraz filmem z nagranego webinarium.      

  • Indywidualne konsultacje dotyczące pomysłów na projekty

Wspólny sekretariat i punkty kontaktowe zapewnią indywidualne konsultacje pomysłów na projekty. Zostaną przygotowane dwa rodzaje spotkań:           

  1. konsultacje organizowane przez WS (online lub w biurze WS) oraz
  2. konsultacje regionalne organizowane przez WS we współpracy i przy udziale RPK.

Daty konsultacji w siedzibie WS i online: 

  • 8 i 9 maja 2024 r. 
  • 4-6 czerwca 2024 r. 
  • 11-13 czerwca 2024 r.        

Konsultacje w regionach: 

  • 15 maja, online dla partnerów szwedzkich; 
  • 16 maja, Gdańsk (Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, ul. Augustyńskiego 1, 80-034 Gdańsk); 
  • 16 maja, Olsztyn (Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego ul. Kościuszki 89/91, (pokój nr 20), 11-041 Olsztyn); 
  • 21 maja, online dla partnerów niemieckich; 
  • 23 maja, Kłajpeda (Rada Rozwoju Regionalnego Kłajpedy, Danės g. 17, LT-92117 Kłajpeda) dla partnerów litewskich; 
  • 27 maja, online dla partnerów z województwa zachodniopomorskiego; 
  • 28 maja, online dla partnerów duńskich.

Szczegółowe informacje dotyczące rejestracji na te wydarzenia znajdą Państwo na stronie programu i stronach RPK. Dane kontaktowe WS i RPK znajdują się w zakładce programu Interreg Południowy Bałtyk.

Opiekunem konkursu w Dziale Projektów Strategicznych jest Anna Kukla-Posyłajka: akuklaposylajka@zut.edu.pl; tel. kontaktowy: 91 449 40 91.