Celem naboru konkurencyjnego jest wsparcie uczelni w prowadzeniu działań minimalizujących zjawisko przedwczesnego kończenia nauki, którego przyczyny wnioskodawca określa na podstawie własnych analiz.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty, w których wnioskodawca określi systemowe działania przeciwdziałające zjawisku drop-out. Działania te mogą mieć charakter horyzontalny dla całej uczelni lub specyficzny dla kierunków lub grup kierunków. Opis zadań planowanych do realizacji w projekcie musi opierać się o przeprowadzoną analizę i diagnozę.
Projekt może obejmować realizację działań polegających m. in. na:
- zwiększaniu efektywności procesu rekrutacji,
- tworzeniu lub wsparciu funkcjonowania struktur, takich jak akademickie biura karier, odpowiedzialnych za aktywizację zawodową studentek i studentów, współpracę ze szkołami średnimi, podmiotami doradztwa zawodowego i pracodawcami w zakresie kształcenia,
- zmianach w zakresie sposobu realizacji procesu kształcenia (m.in. systemu kształcenia na odległość lub hybrydowego),
- wdrożeniu zajęć wyrównawczych, pomocy psychologicznej, wsparciu o charakterze materialnym,
- w projekcie możliwe jest sfinansowanie stworzenia lub rozwijania istniejącego na uczelni systemu monitorowania zjawiska drop-out.
Nabór wniosków ruszył 23 września 2024 r. i potrwa do 31 stycznia 2025 r.
Uczelnia może złożyć wyłącznie 1 wniosek aplikacyjny w konkursie.
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania wynosi 97% wartości projektu. Wymagany jest wkład własny – minimum 3% wartości wydatków kwalifikowalnych projektu.
Budżet konkursu: 200 mln zł
Uczelnie składają wnioski aplikacyjne wyłącznie za pośrednictwem SOWA EFS – generator wniosków o dofinansowanie dedykowany FERS.
Opiekunem konkursu w Dziale Projektów Strategicznych jest Marzena Pietrzyk: mpietrzyk@zut.edu.pl; tel. kontaktowy: 91 449 48 85.