NAJBLIŻSZY TERMIN SKŁADANIA APLIKACJI: 13.02.2025
Projekt PRIME jest skierowany do naukowczyń i naukowców pracujących w polskich organizacjach badawczych, którzy, tworząc zespoły projektowe, chcą zweryfikować potencjał rynkowy wyników swoich badań naukowych, a także opracować i wdrożyć najbardziej adekwatną ścieżkę ich komercjalizacji , w tym poprzez założenie spin-offu.
Projekt jest finansowany z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG).
Projekt grantowy PRIME będzie wspierał zespoły w:
- Rozwoju umiejętności współpracy, komercjalizacji i prowadzenia biznesu
- Identyfikacji i weryfikacji potrzeb rynkowych oraz gotowości rynkowej przedmiotu komercjalizacji
- Opracowaniu najbardziej adekwatnej ścieżki komercjalizacji oraz jej wdrożeniu
- Powiększaniu sieci kontaktów branżowych i tworzeniu strategicznych partnerstw
- Zakładaniu i prowadzeniu spin-off
Projekt PRIME podzielony jest na trzy Fazy.
Faza I (6 miesięcy) przeznaczona jest na podniesienie kompetencji członków zespołu i wstępną weryfikację rynkową określonego przedmiotu komercjalizacji.
Faza II (12 miesięcy) poświęcona jest głównie pogłębionej weryfikacji rynkowej rozwiązania, opracowaniu rozwoju produktu i strategii komercjalizacji oraz poszukiwaniu odbiorcy.
Faza III (12 miesięcy) dedykowana jest dla spółek typu spin-off, które zawiązały się jako efekt Fazy II. Spółki będą realizowały indywidualny plan rozwoju przedsiębiorstwa i produktu.
Pomiędzy Fazą I i II następuje proces selekcji.
Wnioskodawcami do Fazy I są organizacje badawcze w ramach których do Projektu aplikują Zespołu projektowe złożone z:
- Lidera/-ki Naukowego/-ej pełniącego rolę głównego wykonawcy Grantu/ pełniącej rolę głównej wykonawczyni Grantu – twórcę/-czynię lub współtwórcę/-czynię własności intelektualnej będącej podstawą przedmiotu komercjalizacji. Osoba ta jest głównym realizatorem wizji rozwoju produktu i komercjalizacji,
- Lidera/-ki Biznesowego/-ej – osoba wspierająca Lidera/-kę Naukowego/-wą w relacjach z rynkiem i walidację rynkową przedmiotu komercjalizacji,
- Opiekuna/-ki Transferu Technologii – osoba wspierająca Lidera/-kę Naukowego/-wą w opracowaniu strategii komercjalizacji i odpowiedzialna za rozwój i wdrożenie ścieżki ochrony własności intelektualnej.
Zadania poszczególnych członków zespołu uzupełniają się i są realizowane we wzajemnej współpracy.
O dotację w działaniu PRIME ubiegać się mogą badaczki i badacze na każdym etapie kariery naukowej, również przed uzyskaniem stopnia naukowego.
Wnioskodawcami do Fazy III są spółki założone jako efekt realizacji Projektu wdrażające strategię komercjalizacji opracowaną przez Zespół w ramach Fazy I i II.
Oferta
Uczestnicy Projektu będą mogli skorzystać z bogatej oferty szkoleniowo-warsztatowej, Bootcampu realizowanego w Polsce i Wielkiej Brytanii, mentoringu biznesowego i szytego na miarę doradztwa eksperckiego.
W ramach Projektu PRIME można otrzymać finansowanie na:
W Fazie I – pokrycie czasu pracy związanego z realizacją zadań realizujących cel Fazy (godzinowa stawka jednostkowa);
W Fazie II – pokrycie czasu pracy związanego z realizacją zadań realizujących cel Fazy (godzinowa stawka jednostkowa) oraz niezbędne delegacje (do 20 tysięcy zł);
W Fazie III – na realizację indywidualnej planu rozwoju produktu i spółki (do 940 tysięcy zł);
Zakres tematyczny projektów, które mogą otrzymać finansowanie, nie jest ograniczony do poszczególnych dziedzin nauki, lecz odnosi się do priorytetów ujętych w wykazie Krajowych Inteligentnych Specjalizacji.
Jeden Grant w ramach Fazy I i II może otrzymać finansowanie w maksymalnej wysokości 313 904 zł. Jeden Wnioskodawca, jako organizacja badawcza, może w ramach całego Projektu PRIME otrzymać wsparcie grantowe do limitu 942 060 zł. Środki są przyznawane w drodze konkursu maksymalnie na 18 miesięcy.
Składanie wniosków
Wniosek o dofinansowanie musi być złożony zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku, wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem systemu informatycznego FNP: wnioski2023.fnp.org.pl
Opiekunem konkursu w Dziale Wsparcia Projektów jest Karolina Puchalska (e-mail: kpuchalska@zut.edu.pl; tel. kontaktowy: 91 449 40 91).