Celem głównym Programu jest wsparcie instytucji szkolnictwa wyższego i nauki w wypracowaniu trwałych rozwiązań w zakresie współpracy dydaktycznej, naukowej i wdrożeniowej realizowanej w ramach strategicznych partnerstw międzynarodowych.
Rezultaty projektów winny stanowić podstawę do rozwoju długotrwałej współpracy podmiotów tworzących Partnerstwo. Projekty realizowane w ramach Programu muszą wpisywać się w długofalową politykę rozwoju jednostki wnioskującej.
Program Partnerstwa Strategiczne skierowany jest do: uczelni, Polskiej Akademii Nauk i jej instytutów naukowych; instytutów badawczych; międzynarodowych instytutów naukowych; instytutów działających w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz; federacji podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki.
W Programie wymagana jest realizacja projektu w formule partnerskiej z przynajmniej jednym partnerem strategicznym.
Partnerem strategicznym w projekcie muszą być uczelnie lub jednostki naukowe znajdujące się oraz zarejestrowane za granicą, które nie są finansowane z polskich środków budżetowych oraz które podpisały list intencyjny z Wnioskodawcą.
Liczba partnerów strategicznych w projekcie może wynosić od 1 do 6 instytucji.
Partnerem wspierającym mogą być podmioty z Polski należące do kategorii uprawnionych Wnioskodawców – maksymalna liczba partnerów wspierających to 2.
Działania projektowe mogą dotyczyć takich obszarów, jak: organizacja wymiany, wykładów wizyt studyjnych, staży przemysłowych studentów, doktorantów i kadry instytucji; rozwój lub przygotowanie nowych i innowacyjnych narzędzi i metod kształcenia; opracowanie nowoczesnych materiałów dydaktycznych; tworzenie i realizacja wysokiej jakości wspólnych studiów prowadzących do uzyskania wspólnego lub podwójnego dyplomu; prowadzenie wspólnych prac badawczo-rozwojowych w wymiarze międzynarodowym oraz prezentacja i publikacja wyników tych prac; opracowanie i wdrożenie strategii upowszechniania efektów badań prowadzonych przez Wnioskodawcę i Partnerów; rozwój systemu zarządzania jakością w instytucjach partnerskich w zakresie podniesienia jakości kształcenia; nawiązywanie współpracy z zagranicznymi przedsiębiorcami mające na celu dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb rynkowych.
Budżet projektu: Kwota finansowania przeznaczona na realizację pojedynczego Projektu wynosi maksymalnie 2 000 000 zł.
Realizacja pojedynczego Projektu może trwać od 12 do 24 miesięcy, pomiędzy 1 września 2024 roku a 31 sierpnia 2026 roku.
Termin złożenia wniosku: do 31 stycznia 2024 roku do godz. 15:00.
Sposób złożenia wniosku: w formie elektronicznej w Systemie teleinformatycznym Agencji (z zachowaniem procedury ZUT określonej zarządzeniem nr 91 Rektora ZUT z dnia 12 lipca 2022 r.).
Zapraszamy potencjalnych wnioskodawców zainteresowanych złożeniem wniosku w programie Partnerstwa Strategiczne NAWA do udziału w webinarium informacyjnym na temat tegorocznego naboru.
Spotkanie online z koordynatorem programu odbędzie się 29 listopada 2023 r. w godz. 11:00 – 13:00.
Więcej informacji oraz link do rejestracji dostępne są na stronie NAWA.
Szczegółowych informacji w sprawie programu udziela p. Kamila Kubiak z Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT w Szczecinie, e-mail: Kamila.Kubiak@zut.edu.pl, tel. 91 449 45 49.