Zakres działalności

Do zadań Działu Nauki należy:

  1. Opiniowanie dokumentów dotyczących subwencji w zakresie utrzymania i rozwoju potencjału badawczego, w tym prowadzenia działalności naukowej;
  2. Opiniowanie wniosków i raportów dotyczących finansowania inwestycji w zakresie aparatury naukowo-badawczej oraz infrastruktury informatycznej o wartości przekraczającej 500 000 zł oraz inwestycji budowlanych związanych z działalnością naukową;
  3. Koordynowanie spraw związanych z nadaniem stopni naukowych przez Rady Dyscyplin;
  4. Prowadzenie spraw dotyczących:
    • przyznawania Uczelni uprawnień do nadawania stopni naukowych doktora i doktora habilitowanego,
    • obsługa systemu POL-on w zakresie działania Działu,
    • przygotowanie decyzji administracyjnych w sprawie nadania lub odmowy nadania stopni naukowych.
    • przygotowania poleceń wypłat wynagrodzeń w postępowaniach awansowych dla członków komisji habilitacyjnych, recenzentów, promotorów – będących pracownikami ZUT,
    • składania oświadczeń o dziedzinie i dyscyplinie oraz oświadczeń upoważniających do zaliczenia do liczby pracowników prowadzących działalność naukową/biorących udział w prowadzeniu działalności naukowej,
    • składania przez pracowników oświadczeń upoważniających ZUT do wykazania osiągnięć naukowych na potrzeby ewaluacji jakości działalności naukowej,
    • przyznawania stypendiów ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki dla wybitnych młodych naukowców,
    • koordynowanie spraw związanych z wyborami na członków Rady Doskonałości Naukowej;
  5. Współpraca ze Szkołą Doktorską w zakresie spraw związanych z nauką, a w szczególności:
    • Prowadzenie spraw związanych z odbywaniem staży naukowych,
    • Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem stopnia doktora;
  6. Przyznawanie pracownikom urlopów naukowych oraz kierowanie pracowników na zagraniczne staże naukowe;
  7. Przygotowanie organizacyjno-administracyjne promocji doktorskich, uroczystości nadania tytułu doktora honoris causa oraz nagród Rektora;
  8. Obsługa administracyjna spraw związanych z dodatkowym wynagrodzeniem za ponadprzeciętną aktywność naukową, nagrodami dla nauczycieli akademickich oraz nagrodami ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki oraz Prezesa Rady Ministrów;
  9. Prowadzenie spraw dotyczących okresowej oceny nauczycieli akademickich;
  10. Koordynowanie sporządzania planów i sprawozdań z działalności naukowo-badawczej jednostek Uczelni oraz opracowywanie uczelnianych planów i sprawozdań dotyczących działalności naukowo-badawczej;
  11. Współpraca z Kwesturą w sprawach dotyczących wykorzystania środków budżetowych na naukę;
  12. Prowadzenie działań, sporządzanie sprawozdań oraz analiz dotyczących umów i innych form naukowej współpracy zagranicznej Uczelni i jednostek organizacyjnych wchodzących w jej skład;
  13. Prowadzenie dokumentacji związanej z oceną efektywności działalności naukowej w zakresie związanym z rozwojem kadry i umowami o współpracy naukowej;
  14. Obsługa administracyjna komisji związanych merytorycznie z zakresem działania Działu;
  15. Inicjowanie i opracowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących spraw związanych tematycznie z zakresem działania Działu;
  16. Obsługa administracyjno-organizacyjna prorektora ds. nauki i współpracy międzynarodowej.