Inżynieria środowiska

metryka

WydziałWydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska
Kierunekinżynieria środowiska
Forma i poziom studiówniestacjonarne II stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Czas4 semestry
Limit45 miejsc
Opłata semestralna3000 zł

Opis kierunku

OPIS KIERUNKU

Projektowaniem, wykonawstwem i eksploatacją instalacji w budynku zajmują się inżynierowie inżynierii środowiska, zwani inżynierami sanitarnymi. Zawód ten jest więc równie istotny jak zawód konstruktora czy kierownika budowy.

Na studiach stacjonarnych drugiego stopnia spotykamy się na uczelni przez 3 semestry;
studia kończą się uzyskaniem stopnia magistra. Po ukończeniu studiów i odbyciu praktyk przewidzianych w Prawie Budowlanym możesz uzyskać uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w pełnym zakresie, do kierowania robotami budowlanymi i do projektowania w specjalności instalacyjnej.

NAUCZYSZ SIĘ:

  • zasady działania i projektowania klimatyzacji, wentylacji pożarowej, nowoczesnych instalacji centralnego ogrzewania, wody i kanalizacji;
  • zaawansowanych metod uzdatniania wody i oczyszczania ścieków;
  • projektować zaawansowane technologicznie źródła ciepła dla dużych obiektów, w tym z wykorzystaniem OZE;
  • gospodarki odpadami oraz gospodarki wodno-ściekowej w zakładach przemysłowych.

TWOJE PERSPEKTYWY ZAWODOWE:

  • kierownik robót instalacyjnych;
  • inspektor nadzoru budowalnego, inwestycyjnego;
  • inspektor bankowy;
  • projektant w biurach projektowych;
  • menager projektu;
  • pracownik przedsiębiorstw komunalnych;
  • administrator infrastruktury technicznej;
  • analityk procesu budowlanego.

Termin rekrutacji

Start rekrutacji  - 20 maja 2024 r. (obowiązuje rejestracja w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK).

HARMONOGRAM NABORU NA STUDIA NIESTACJONARNE II STOPNIA

rejestracja w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK

 20 maja - 13 sierpnia 2024 r.

testy kwalifikacyjne 

19 - 20 sierpnia 2024 r.

ogłoszenie wyników testów kwalifikacyjnych

22 sierpnia 2024 r. 

składanie kompletu dokumentów przez kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia

22 sierpnia - 4 września 2024 r.

ogłoszenie wyników rekrutacji

 6 września 2024 r.

W przypadku gdy liczba kandydatów przyjętych na studia nie wyczerpie planowanego limitu przyjęć na dany kierunek studiów może zostać ogłoszona kolejna tura rekrutacji.

W rekrutacji w drugim terminie przyjęcia na studia odbywają się zgodnie z kolejnością składania przez kandydatów kompletu dokumentów, po uprzednim zarejestrowaniu się w IRK, zgodnie z zasadami określonymi w uchwale nr 143 Senatu ZUT z dnia 26 czerwca 2023 r. w sprawie warunków, trybu, terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia oraz sposobu jej przeprowadzenia w ZUT na rok akademicki 2024/2025.

 

 

II termin rekrutacji

W rekrutacji w II terminie przyjęcia odbywają się zgodnie z kolejnością składania przez kandydatów kompletu dokumentów    
(do wyczerpania limitu miejsc)
po uprzednim zarejestrowaniu się w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK

rejestracja w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK

 21.08. - 7.10.2024 r.

składanie kompletu dokumentów przez kandydatów  23.08. - 7.10.2024 r.

Komplet dokumentów w formie papierowej można dostarczyć:

  •  osobiście,
  • za pośrednictwem osób trzecich,

    (dotyczy obywateli polskich)
    Centrum Rekrutacji ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin (Budynek Biblioteki Głównej ZUT, wejście od parkingu),
    od 23 sierpnia do 7 październik (od poniedziałku do piątku) w godzinach 10:00-14:00,
    31 sierpnia (sobota) w godzinach 10:00-14:00.

    nr telefonu: 91 449 4949, 91 449 4587 (dla obywateli polskich),

    (dotyczy cudzoziemców)
    ul. Kazimierza Pułaskiego 10, 70-322 Szczecin
    pokój 17,
    nr telefonu: 91 449 6055 (dla cudzoziemców),

  • pocztą tradycyjną (zalecamy - list polecony za potwierdzeniem zwrotnym),
  • kurierem

    adres: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
    al. Piastów 17, 70-310 Szczecin z dopiskiem – REKRUTACJA NA STUDIA
    wówczas kserokopie:
    świadectwa dojrzałości, dyplomu zawodowego, zaświadczenia laureata/finalisty olimpiady,
    powinny być uwierzytelnione notarialnie.

Wykaz dokumentów

NA SKRÓTY:

1. OBYWATEL POLSKI

2. CUDZOZIEMCY

3. GDZIE DOSTARCZYĆ DOKUMENTY?

4. DODATKOWE INFORMACJE




Wymagane dokumenty- obywatel Polski

Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia II stopnia w wyniku postępowania rekrutacyjnego, zobowiązany jest złożyć następujący komplet dokumentów:

1. ankietę osobową - formularz podania na studia z podpisem kandydata (wydruk z Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK),

2. kserokopię dyplomu ukończenia studiów (inżynierskich) – oryginał do wglądu komisji rekrutacyjnej oraz kserokopię suplementu lub wypisu z przebiegu studiów lub zaświadczenie o ukończeniu studiów zawierające informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i słownie określonym wyniku ukończenia studiów,

3. zaświadczenie o średniej ocen z toku studiów - w przypadku, gdy brak takiej informacji w suplemencie lub indeksie,

4. jedną fotografię (aktualna, kolorowa, spełniająca wymagania zdjęcia do dowodu osobistego) o wymiarach 35 x 45 mm, na jasnym tle, bez nakrycia głowy (podpisana: imieniem, nazwiskiem i nr PESEL) oraz dodatkowo wersja elektroniczna zdjęcia, którą należy umieścić w IRK,

4. oświadczenie o gotowości podjęcia studiów (wydruk z IRK),

6. dokument tożsamości (do wglądu komisji rekrutacyjnej).

Powrót




Wymagane dokumenty- cudzoziemiec

Kandydat cudzoziemiec zakwalifikowany do przyjęcia na studia II stopnia w wyniku postępowania rekrutacyjnego, zobowiązany jest złożyć następujący komplet dokumentów:

1. ankietę osobową - formularz podania na studia z podpisem kandydata (wydruk z Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK),

2. oświadczenie o gotowości podjęcia studiów (wydruk z IRK),

3. w przypadku dyplomu ukończenia studiów wydanego w Rzeczypospolitej Polskiej:

  • kserokopię dyplomuukończenia studiów: inżynierskich, licencjackich lub magisterskich oraz kserokopia suplementu lub wypisu z przebiegu studiów (ewentualnie zaświadczenie z uczelni o złożeniu egzaminu dyplomowego),
  • zaświadczenie o średniej ocen z toku studiów – w przypadku gdy brak takiej informacji w suplemencie lub indeksie,
  • indeks lub wyciąg z indeksu potwierdzony przez macierzystą uczelnię – w przypadku kandydata nieposiadającego suplementu,

4. w przypadku dyplomu wydanego za granicą:

  • kserokopię dyplomu wraz z suplementem lub wykazem ocen zalegalizowane lub opatrzone apostille,

5. kserokopię tłumaczenia świadectwa lub dyplomu na język polski, jeśli sporządzony jest w języku obcym,

6. kserokopię dokumentu potwierdzającą tożsamość kandydata na studia,

7. jedną fotografię (aktualna, kolorowa, spełniająca wymagania zdjęcia do dowodu osobistego) o wymiarach 35 x 45 mm, na jasnym tle, bez nakrycia głowy (podpisana: imieniem, nazwiskiem i nr PESEL) oraz dodatkowo wersja elektroniczna zdjęcia, którą należy umieścić w IRK,

8. kserokopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego na poziomie min. B2, w którym będą prowadzone studia.

Powrót




Komplet dokumentów można dostarczyć:

  • Osobiście:
  • Adres: Centrum Rekrutacji ZUT (Biblioteka Główna ZUT - wejście od parkingu), ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin

  • Pocztą tradycyjną:
  • Pocztą tradycyjną (zalecamy - list polecony za potwierdzeniem zwrotnym) lub kurierem

    Adres korespondencyjny: al. Piastów 17, 70-310 Szczecin z dopiskiem – REKRUTACJA NA STUDIA

  • W przypadku kandydata cudzoziemca: dopuszcza się możliwość przesłania skanów dokumentów, poprzez system IRK. Kandydat wówczas będzie zobowiązany do przedstawienia oryginałów dokumentów do dnia 31.10.2024 r.

Powrót




Ważne informacje

1. Ankieta osobowa, oświadczenie o gotowości podjęcia studiów dostępne będą do wydruku w IRK po zakwalifkowaniu kandydata w systemie.

2. W przypadku wysłania dokumentów, kserokopia dyplomu ukończenia studiów powinna być uwierzytelniona notarialnie.

3. Niedostarczenie wymaganych dokumentów we właściwym terminie będzie oznaczało rezygnację z podjęcia studiów na kierunku.

4. Kandydaci cudzoziemcy posiadający nr PESEL proszeni są o dołączenie kopii potwierdzenia nadania numeru do dokumentów rekrutacyjnych.

Powrót

Opłata rekrutacyjna

  1. Wysokość opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na studia, tzw. opłata rekrutacyjna za postępowanie związane z przyjęciem na studia, wynosi:

    • studia stacjonarne i niestacjonarne II stopnia  - 85 zł,

  2. Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia wnosi jedną opłatę określoną w pkt 1 w ramach danej rekrutacji (wybierając maksymalnie trzy kierunki studiów), oddzielnie na każdą formę studiów (stacjonarne lub niestacjonarne). Np. jeżeli kandydat wybierze kierunki na studiach stacjonarnych oraz niestacjonarnych – wpłaca dwie opłaty rekrutacyjne.
  3. W procesie rejestracji w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK, każdy kandydat otrzymuje indywidualny numer rachunku, na który należy wnieść opłatę rekrutacyjną.
  4. Opłaty można dokonać w:

    • dowolnym banku (przelew tradycyjny, przelew internetowy),
    • oddziale pocztowym.

  5. Jeżeli kandydat dokonuje przelewu, wpłaty w banku zagranicznym, powinien przed numerem rachunku, na który wnosi opłatę rekrutacyjną wpisać kod BIC: PL Swift:WBKPPLPP

    Ostatni dzień rejestracji w IRK jest zarazem ostatnim dniem wnoszenia opłaty rekrutacyjnej. Zaleca się, aby wpłaty szczególnie w ostatnich dniach rejestracji w IRK dokonywane były sposobem gwarantującym najszybszy przepływ środków. (Opłata dokonywana przelewem odnotowana jest na koncie kandydata w IRK w terminie ok. 2-3 dni roboczych, natomiast za pośrednictwem poczty nawet do 10 dni).

  6. Uczelnia dokonuje zwrotu opłaty rekrutacyjnej na pisemny wniosek kandydata w przypadku:

    • nieuruchomienia kierunku studiów z powodu zbyt małej liczby kandydatów,
    • wniesienia opłaty w wysokości wyższej niż wymagana na danym kierunku,
    • udokumentowanego nieuczestniczenia kandydata w teście kwalifikacyjnym,
    • rezygnacji kandydata w IRK z dalszego postępowania rekrutacyjnego przed zakończeniem elektronicznej rejestracji.

  7. Wniosek kandydata o zwrot opłaty rekrutacyjnej akceptuje Prorektor ds. studenckich.
  8. Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej - podpisany przez kandydata - wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty należy złożyć w Dziale ds. Studenckich  w terminie do 31 października 2023 r. – w przypadku studiów rozpoczynających się w semestrze zimowym.
  9. Zwrotu opłaty rekrutacyjnej dokonuje się na wskazany przez kandydata we wniosku numer rachunku bankowego.

Kryteria kwalifikacji

  1. Na studia II stopnia KIERUNKU INŻYNIERIA ŚRODOWISKA może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów z tytułem inżyniera.
  2. Postępowanie kwalifikacyjne na studia II stopnia odbędzie się na podstawie rankingu, z tym że w pierwszej kolejności przyjmowani są kandydaci po ukończeniu KIERUNKU INŻYNIERIA ŚRODOWISKA, w następnej – kandydaci po innym kierunku studiów.
  3. Dla kandydatów – absolwentów KIERUNKU INŻYNIERIA ŚRODOWISKA, podstawą kwalifikacji na studia II stopnia będzie ocena wpisana do dyplomu ukończonych studiów (I stopnia lub jednolitych magisterskich). W przypadku gdy kryterium to okaże się niewystarczające, brana będzie pod uwagę średnia ocen ze studiów określona przez uczelnię wydającą dyplom.
  4. Dla kandydatów absolwentów innych kierunków studiów, którzy osiągnęli porównywalne efekty kształcenia z zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych do tych, jakie wymagane są od absolwentów tego samego kierunku studiów (na który się ubiegają) - podstawą kwalifikacji na studia II stopnia będą te same kryteria, jak dla kandydatów tego samego kierunku studiów (opisanych w pkt 3).
  5. Dla kandydatów - absolwentów pozostałych kierunków studiów, nie spełniających wymogów - opisanych w pkt 3) i 4) podstawą kwalifikacji będzie: pozytywny wynik testu lub rozmowy kwalifikacyjnej oraz ocena wpisana do dyplomu ukończenia studiów (I stopnia lub jednolitych magisterskich). W przypadku gdy kryterium to okaże się niewystarczające, brana będzie pod uwagę średnia ocen ze studiów określona przez uczelnię wydającą dyplom.

 Kryteria przyjęć, zakres testu kwalifikacyjnego

O przyjęcie na studia bez przystępowania do testu kwalifikacyjnego ubiegać się mogą absolwenci studiów inżynierskich po kierunkach:

  • budownictwo – specjalność urządzenia sanitarne
  • inżynieria środowiska,
  • kierunki i specjalności w zakresie: instalacje budowlane, chłodnictwo. klimatyzacja, wentylacja.

Absolwenci innych kierunków studiów inżynierskich niż wymienione powyżej przystępują do testu kwalifikacyjnego.

 Zakres testu kwalifikacyjnego:

  • podstawy termodynamiki technicznej,
  • mechanika płynów,
  • materiałoznawstwo,
  • hydrologia,
  • podstawy technologii wody i ścieków,
  • podstawy uzdatniania wody i oczyszczania ścieków,
  • sieci i instalacje wodno-kanalizacyjne, ciepłej wody i gazu,
  • ogrzewalnictwo,
  • wentylacja i klimatyzacja,
  • wodociągi i kanalizacje,
  • melioracje,
  • podstawy ciepłownictwa,
  • źródła ciepła.
data testu/rozmowy kwalifikacyjnejgodzinasalamiejsce

20 sierpnia (wtorek) 2024 r. - termin odwołany

11:00302Budynek Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska
al. Piastów 50 a, 70-311 Szczecin
26 września (czwartek) 2024 r.11:00302Budynek Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska
al. Piastów 50 a, 70-311 Szczecin

Stypendia

Student może ubiegać się o:

1. STYPENDIUM SOCJALNE,

2. STYPENDIUM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH,

3. STYPENDIUM REKTORA,

4. ZAPOMOGĘ.

Wszystkie świadczenia pomocy materialnej przyznawane są na wniosek studenta, wzory wniosków o przyznanie stypendiów określone są w Regulaminie świadczeń dla studentów i dostępne na stronie internetowej Uczelni. Wszystkie wnioski student składa w dziekanacie Wydziału, na którym studiuje.

Łączny okres, przez który przysługują świadczenia (stypendium socjalne, stypendium dla osób niepełnosprawnych, stypendium rektora, zapomoga) wynosi 12 semestrów, bez względu na ich pobieranie przez studenta, z zastrzeżeniem że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na studiach:

  • pierwszego stopnia – nie dłużej niż przez 9 semestrów;
  • drugiego stopnia – nie dłużej niż przez 7 semestrów.

Świadczenia nie przysługują:

  • studentowi posiadającemu tytuł zawodowy: magistra, magistra inżyniera, albo równorzędny;
  • studentowi posiadającemu tytuł zawodowy: licencjata, inżyniera, albo równorzędny, jeżeli ponownie podejmuje studia pierwszego stopnia.



Stypendium dla osób z niepełnosprawnościami

Stypendium dla osób z niepełnosprawnością może otrzymać student posiadający orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.

W przypadku, gdy niepełnosprawność powstała w trakcie studiów lub po uzyskaniu tytułu zawodowego, student może otrzymać świadczenie, tylko na jednym kolejnym kierunku studiów, przez dodatkowy okres 12 semestrów.

W roku akademickim 2023/2024 wysokość stypendium dla osób z niepełnosprawnością wynosi 800 zł.

Powrót




Stypendium Rektora

Stypendium Rektora może otrzymać student, który uzyskał wyróżniające wyniki w nauce, osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym.

Stypendium Rektora na pierwszym roku studiów:

na studiach pierwszego stopnia: stypendium Rektora otrzymuje student przyjęty na pierwszy rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego, który jest:

  • laureatem olimpiady międzynarodowej albo laureatem lub finalistą olimpiady stopnia centralnego, o których mowa w przepisach o systemie oświaty;
  • medalistą co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski w danym sporcie, o którym mowa w przepisach o sporcie.

na studiach drugiego stopnia: stypendium Rektora na pierwszym roku studiów drugiego stopnia może otrzymać student, który rozpoczął ten poziom studiów w terminie 12 miesięcy od ukończenia studiów pierwszego stopnia oraz spełnił jeden z poniższych warunków:

  • uzyskał średnią ocen za ostatni rok studiów pierwszego stopnia nie niższą niż 4,10;
  • posiada osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym uzyskane na ostatnim roku studiów pierwszego stopnia.

W roku akademickim 2023/2024 wysokość stypendium Rektora wynosi od 250 zł do 850 zł (w zależności od liczby uzyskanych punktów za osiągnięcia).

Stypendium Rektora na kolejnych latach studiów:

Stypendium Rektora może otrzymać student roku k, który spełnił poniższe warunki:

  • uzyskał w roku studiów k-1 średnią ocen, nie niższą niż 4,10 lub posiada osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym;
  • zaliczył wszystkie moduły/przedmioty przewidziane programem studiów do roku k-1, w terminie:
    • do ostatniego dnia sesji egzaminacyjnej zimowej bezpośrednio następującej po semestrze zimowym;
    • do ostatniego dnia sesji egzaminacyjnej jesiennej bezpośrednio następującej po semestrze letnim.

Stypendium Rektora przyznaje się nie więcej niż 10% studentów na określonym kierunku studiów. Jeżeli liczba studentów jest mniejsza niż 10, stypendium Rektora może być przyznane 1 studentowi.
Na każdym kierunku studiów i poziomie kształcenia tworzy się listy rankingowe. O miejscu studenta na liście rankingowej decyduje suma uzyskanych przez niego punktów.

Powrót




Stypendium socjalne

Stypendium socjalne ma prawo otrzymać student znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej. Podstawowym warunkiem otrzymania świadczenia jest wysokość dochodu na 1 osobę w rodzinie studenta, ustalone na zasadach określonych w ustawie o świadczeniach rodzinnych. Maksymalna wysokość dochodu na 1 osobę w rodzinie studenta uprawniającą do ubiegania się o stypendium socjalne to 1294,40 zł. W roku akademickim 2023/2024 wysokość stypendium socjalnego wynosi od 800 zł do 1400 zł (w zależności od wysokości dochodu).

Student otrzymujący stypendium socjalne, w szczególnie uzasadnionych przypadkach może otrzymać stypendium socjalne w zwiększonej wysokości. Za szczególnie uzasadnione przypadki uważa się:

  • zamieszkanie w domu studenckim lub obiekcie innym niż dom studencki, jeżeli miejsce stałego zamieszkania znajduje się poza miastem studiowania,
  • inne szczególnie uzasadnione, udokumentowane przypadki.

W roku akademickim 2023/2024 wysokość zwiększenia stypendium socjalnego: do 600 zł.

Powrót




Zapomoga

Zapomogę może otrzymać student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej.

Student może otrzymać zapomogę dwa razy w roku akademickim, ale z różnych udokumentowanych trudnych sytuacji życiowych. Za trudną sytuację życiową uprawniającą studenta do ubiegania się o zapomogę uważa się w szczególności:

  • nieszczęśliwy wypadek (nagłe zdarzenie niezależne od woli studenta, którego nie było można przewidzieć, ani mu zapobiec),
  • poważną i nagłą chorobę studenta lub członka jego najbliższej rodziny, wymagającą dodatkowych nakładów finansowych,
  • śmierć członka najbliższej rodziny (rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych, dziecka, małżonka, rodzeństwa),
  • szkody spowodowane klęską żywiołową lub zdarzeniem losowym (pożar, kradzież itp.).

W roku akademickim 2022/2023 maksymalna wysokość zapomogi wynosi 2000 zł, a w przypadku ciężkiej choroby studenta do 3000 zł.

Powrót

Akty prawne

Wewnętrzne akty prawne dotyczące rekrutacji na studia - dokumenty do pobrania

Należy kliknąć na odpowiedni akt prawny, aby pobrać plik

REKRUTACJA

  • UCHWAŁA NR w sprawie warunków, trybu, terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia oraz sposobu jej przeprowadzenia w ZUT na rok akademicki 2024/2025 z późn. zm.,
    dokument pdf  (format:  pdf, rozmiar:  321 kB)
    dokument dostępny cyfrowo (format:  pdf, rozmiar:  618 kB)
  • UCHWAŁA  w sprawie ustalenia liczby miejsc w ramach planowanego limitu przyjęć kandydatów na poszczególne kierunki i formy studiów w ZUT na rok akademicki 2024/2025
    dokument pdf (format:  pdf, rozmiar:  2,12 MB)
  • UCHWAŁA  w sprawie zasad przyjmowania na studia pierwszego stopnia laureatów i finalistów olimpiad stopnia centralnego oraz laureatów konkursów międzynarodowych i ogólnopolskich w kolejnych latach akademickich 2023/2024 - 2026/2027
    dokument pdf (format:  pdf, rozmiar:  6,60 MB)
    dokument dostępny cyfrowo (format:  pdf, rozmiar:  417 kB)
  • KOMUNIKAT o terminach rekrutacji na studia na rok akademicki 2024/2025
    dokument pdf (format:  pdf, rozmiar:  2,20 MB)
  • KOMUNIKAT o wysokości opłat za przeprowadzenie rekrutacji na studia w roku akademickim 2024/2025
    dokument pdf (format:  pdf, rozmiar:  813 kB)
  • KOMUNIKAT o harmonogramie i godzinowym rozkładzie zajęć zjazdów studiów niestacjonarnych I i II stopnia, studiów podyplomowych oraz Szkoły Doktorskiej w roku akademickim 2024/2025
    dokument pdf (format:  pdf, rozmiar:  1,14 MB)

 

 

Dodatkowe informacje dla cudzoziemców

NA SKRÓTY:

1. ZNAJOMOŚĆ JĘZYKA POLSKIEGO

Znajomość języka polskiego

Na kierunki studiów prowadzone w języku polskim, kandydat musi legitymować się dokumentem potwierdzającym znajomość języka polskiego na poziomie minimum B2. Uczelnia będzie akceptowała poniższe dokumenty jako potwierdzenie znajomości języka polskiego:

  • certyfikat ukończenia kursu języka polskiego wydany przez odpowiednią jednostkę za granicą ze wskazaniem poziomu oraz liczbie godzin kursu,
  • certyfikat ukończenia kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego,
  • świadectwo lub dyplom ukończenia szkoły ponadpodstawowej za granicą, w której zajęcia były prowadzone w języku polskim,
  • dyplom ukończenia studiów wyższych w Polsce, które były prowadzone w języku polskim,
  • certyfikat znajomości języka polskiego potwierdzający znajomość języka polskiego co najmniej na poziomie biegłości językowej B2, wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego,
  • świadectwo ukończenia szkoły ponadpodstawowej w Polsce, w tym świadectwo dojrzałości.

Kandydat nieposiadający potwierdzenia znajomości języka polskiego, zobowiązany będzie do przystąpienia do testu językowego organizowanego przez uczelnię w wyznaczonych przez nią terminach. W przypadku uzyskania negatywnej oceny z egzaminu kandydatowi przysługuje egzamin poprawkowy w ramach terminów dostępnych w roku akademickim 2023/2024.

TERMINY EGZAMINÓW Z JĘZYKA POLSKIEGO: (poziom B2)

MiesiącDokładna data
MARZEC13,21
CZERWIEC12,20,26
LIPIEC4
WRZESIEŃ5,12,19

SPOSÓB ZAPISU NA EGZAMIN

Egzaminy będą przeprowadzane w formie stacjonarnej w Studium Języków Obcych ZUT w Szczecinie. Aby zgłosić się na egzamin należy przesłać wiadomość z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem na adres admission@zut.edu.pl z podaniem: imię i nazwisko oraz wybrany termin egzaminu.

Powrót

Kontakt

Informacje pod nr tel.: 91 449 49 49 (dla obywateli polskich), 91 449 60 55 (dla cudzoziemców). 

Składanie dokumentów: 

od 22 sierpnia do 6 września (od poniedziałku do piątku) w godzinach 10:00-14:00,

ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin (Budynek Biblioteki Głównej ZUT, wejście od parkingu).

Po wcześniejszym założeniu konta w Internetowym Systemie Rekrutacji IRK masz możliwość zadania pytania w systemie IRK.