Projektowanie architektury wnętrz i otoczenia

metryka

WydziałWydział Architektury
Kierunekprojektowanie architektury wnętrz i otoczenia
Forma i poziom studiówstacjonarne I stopnia
Tytuł zawodowy absolwentainżynier
Czas8 semestrów
Limit45 miejsc

Opis kierunku

OPIS KIERUNKU

Studiując kierunek projektowanie architektury wnętrz i otoczenia nabędziesz kompetencje i umiejętności związane z kształtowaniem najbliższego otoczenia człowieka z uwzględnieniem elementów środowiska naturalnego.

Jeśli posiadasz zdolności rysunkowe, chętnie obserwujesz przenikanie się przestrzeni zbudowanej ze środowiskiem naturalnym, a w szczególności interesujesz się architekturą wnętrz oraz wzornictwem – to idealny kierunek dla Ciebie.

Kadrę dydaktyczną tworzą doświadczeni nauczyciele akademiccy z zakresu architektury oraz za zakresu sztuk pięknych.

CO WYRÓŻNIA TEN KIERUNEK

  • nabycie umiejętności praktycznych dotyczących kształtowania przestrzeni wewnątrz budynków oraz związanego z nimi otoczenia,
  • zajęcia projektowe i laboratoryjne z zakresu kształtowania zieleni i powierzchni biologicznie czynnych,
  • zajęcia projektowe dotyczące szczegółowych rozwiązań technicznych i technologicznych w budownictwie,
  • nabycie umiejętności i wiedzy umożliwiającej podjęcie współpracy z przedstawicielami branż związanych z architekturą.

TWOJA KARIERA ZAWODOWA

Nabyte w trakcie studiów kompetencje, umiejętności i wiedza umożliwiają podjęcie działalności projektowej w zakresie kształtowania wnętrz w budynkach wraz z ich najbliższym otoczeniem w tym obiektów małej architektury. W budynkach dotyczy to okładzin i wykończenia różnorodnych przegród budowlanych oraz wyposażenia pomieszczeń w tym przestrzeni zewnętrznej z uwzględnieniem klimatu akustycznego, iluminacji oraz gamy barwnej.

Termin rekrutacji

HARMONOGRAM NABORU NA STUDIA STACJONARNE I STOPNIA 

rejestracja w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK

15 maja - 18 czerwca 2023 r.

egzamin wstępny - sprawdzian umiejętności plastycznych 20 czerwca 2023 r.
ogłoszenie wyników sprawdzianu umiejętności plastycznych 23 czerwca 2023 r.

ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia oraz list kandydatów rezerwowych

12 lipca 2023 r.

składanie kompletu dokumentów przez kandydatów

13 lipca - 24 lipca 2023 r.

ogłoszenie list kandydatów przyjętych na studia oraz list kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia z list rezerwowych

26 lipca 2023 r.

składanie kompletu dokumentów przez kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia z list rezerwowych

26 lipca - 27 lipca 2023 r.

ogłoszenie wyników rekrutacji

31 lipca 2023 r.

W przypadku gdy liczba kandydatów przyjętych na studia nie wyczerpie planowanego limitu przyjęć na dany kierunek studiów może zostać ogłoszona kolejna tura rekrutacji.

W rekrutacji w drugim terminie przyjęcia na studia odbywają się zgodnie z kolejnością składania przez kandydatów kompletu dokumentów, po uprzednim zarejestrowaniu się w IRK, zgodnie z zasadami określonymi w uchwale nr 198 Senatu ZUT z dnia 27 czerwca 2022 r. w sprawie warunków, trybu, terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia oraz sposobu jej przeprowadzenia w ZUT na rok akademicki 2023/2024.

II Termin rekrutacji

W rekrutacji w II terminie przyjęcia odbywają się zgodnie z kolejnością składania przez kandydatów kompletu dokumentów   
po uprzednim zarejestrowaniu się w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK
oraz przystąpieniu i zaliczeniu egzaminu wstępnego

rejestracja w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK

7 sierpnia - 3 września 2023 r.     

egzamin wstępny - sprawdzian umiejętności plastycznych5 września 2023 r.
ogłoszenie wyników sprawdzianu umiejętności plastycznych7 września2023 r.

składanie kompletu dokumentów przez kandydatów

8 - 15 września 2023 r.

ogłoszenie wyników rekrutacji

19 września 2023 r.

 Uwaga!
dokumenty w formie papierowej  składamy
w siedzibie Komisji Rekrutacyjnej - Centrum Rekrutacji (Budynek Biblioteki Głównej ZUT, wejście od parkingu)
od 8 do 15 września w godzinach 10:00-14:00

Egzamin

Kandydat na studia stacjonarne I stopnia na kierunek projektowanie architektury wnętrz i otoczenia, przystępuje do egzaminu wstępnego sprawdzającego uzdolnienia artystyczne – sprawdzianu umiejętności plastycznych.

Sprawdzian umiejętności plastycznych obejmuje 3 zadania rysunkowe wykonane przez kandydata,

O przyjęciu na studia, po uzyskaniu pozytywnej oceny ze sprawdzianu umiejętności plastycznych, decyduje wynik egzaminu maturalnego.

Zakres sprawdzianu umiejętności plastycznych

  • Zadanie nr 1 – ukazanie elementu trójwymiarowego w postaci „płaskiej”. W zadaniu tym zostanie przedstawiona bryła w aksonometrii. Na bryle strzałkami zostaną wskazane boki, które będzie trzeba narysować w postaci płaskiej (bez skrótów i zniekształceń perspektywicznych).
  • Zadanie nr 2 – rysunkowe „wpisanie się” w kontekst otoczenia.
    W zadaniu tym pojawi się tło, tzn. przestrzeń zbudowana przez człowieka. Zadanie będzie polegało na uzupełnieniu tej przestrzeni np.zabudową pasującą do tego otoczenia (tła).
  • Zadanie nr 3 – mała architektura.
    Zadanie to będzie polegało na narysowaniu elementu wyposażenia przestrzeni miejskiej o niedużych rozmiarach w odniesieniu do postaci ludzkiej, która będzie już na kartce.

Zadania nr 1, 2 i 3 mają na celu określenie zdolności kandydata do wnikliwej i selektywnej obserwacji kompozycji przez wykonanie rysunku odręcznego. W zadaniu nr 1 można posługiwać się przyborami kreślarskimi. Kandydat powinien ustalić właściwą skalę elementów składających się na układ przestrzenny, ich proporcje oraz wzajemne relacje.

Technika wykonania rysunków

Prace rysunkowe należy wykonać ołówkiem, czarną kredką lub pędzlem. Rysunek powinien powstać na białym papierze (A-4). Każdy rysunek powinien być wykonany w jednej technice, tzn. nie dopuszcza się mieszania technik rysunkowych na jednej kartce np. czarnej kredki i ołówka; nie dopuszcza się również przedstawień barwnych.

Sposób wykonania rysunków

Zadanie rysunkowe nr 1 należy wykonać linearnie. W zadaniu rysunkowym nr 2 i 3 powinien pojawić się modelunek światłocieniowy. Wyklucza się deformację rysunkową, stylizację i inne tego rodzaju przedstawienia rysunkowe.

Ilość rysunków

Należy wykonać 3 zadania rysunkowe. Nie dopuszcza się dołączania kolejnych rysunków np. zawierających inne warianty rozwiązania zadania, objaśnienia, szkice itp. oraz opisywania zadania rysunkowego, podpisywania go imieniem i nazwiskiem, stosowania na nim jakichkolwiek oznaczeń i symboli.
 
Zadania, które w roku 2020, 2021 i 2022 pojawiły się na sprawdzianie umiejętności plastycznych.
Zachęcamy do pobierania i wypróbowania swoich umiejętności.

Kandydat przystępując do sprawdzianu powinien posiadać:

  • linijkę długości 30 cm,
  • trójkąt (ekierka),
  • ołówki średniej twardości (HB), może być ołówek automatyczny o grubości rysika: 0,5; 0,7; 0,9,
  • ołówki miękkie (B-4B),
  • gumkę do ścierania,
  • czarną kredkę, pióro względnie pędzel i czarny tusz (jeśli kandydat nie będzie posługiwał się ołówkiem lub jeśli zadania będzie chciał  wykonać różnymi technikami).

sprawdzian zostanie przeprowadzony w formie zdalnej

  • dostęp do internetu,
  • dostęp do drukarki formatu A-4 (210 x 297 mm) umożliwiającej drukowanie w odcieniach szarości,
  • dostęp do skanera formatu A-4 umożliwiającego skanowanie w odcieniach szarości (w rozdzielczości 300 dpi).

 

 

Termin - egzamin

Sprawdzian umiejętności plastycznych
na kierunku projektowanie architektury wnętrz i otocznia (sprawdzian w formie zdalnej) - II tura
       Czas
działania
[godziny]

5 września 2023 r. (wtorek)

1.

Kandydaci, którzy w terminie: od 7 sierpnia do 3 września br., zarejestrowali się w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK (wybierając kierunek - projektowanie architektury wnętrz i otoczenia) otrzymają drogą mailową wysłaną z IRK link do pobrania zadań rysunkowych wraz z wyjaśnieniem i instrukcją.

8:30-9:00

2.

Pobranie zadań rysunkowych (dokument PDF).

9:00-11:00

3.

Sprawdzian umiejętności plastycznych na kierunku projektowanie architektury wnętrz i otoczenia obejmuje 3 zadania rysunkowe. Praca własna Kandydata na studia.

11:00-15:40

4.

Kandydaci otrzymają kolejną wiadomość drogą mailową z IRK - link (z adresem folderu głównego oraz zastępczego), na który będą mogli załadować swoje prace (zamienione w dokument PDF).

15:45-16:00

5 września 2023 r. (wtorek)

5.

Oddanie zadań rysunkowych – 3 dokumenty PDF, sugerowana pojemność pojedynczego pliku nie więcej niż 15 MB (wprowadzenie zadań do systemu informatycznego).

od 16:00

6 września 2023 r. (środa)

6.

Oddanie zadań rysunkowych – 3 dokumenty PDF, sugerowana pojemność pojedynczego pliku nie więcej niż 15 MB (wprowadzenie zadań do systemu informatycznego).

do 9:00

Wykaz dokumentów

Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia I stopnia w wyniku postępowania rekrutacyjnego, zobowiązany jest złożyć następujący komplet dokumentów:

  1. ankietę osobową - formularz podania na studia z podpisem kandydata (wydruk z Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK),
  2. kserokopię świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu komisji rekrutacyjnej), z tym że:

    • kandydat z „nową maturą” (egzamin, którego wynik wyrażony jest w skali 0-100), który podwyższył wynik egzaminu maturalnego lub zdawał egzamin maturalny z przedmiotów dodatkowych – także aneks do świadectwa dojrzałości,
    • kandydat ze „starą maturą (egzamin, którego wynik wyrażony jest w skali od 2 do 5 lub od 1 do 6), który podwyższył wynik egzaminu dojrzałości lub zdawał egzamin dojrzałości z przedmiotów dodatkowych - także zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego wydane przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną,
    • kandydat ze statusem matury międzynarodowej IB lub matury europejskiej EB – jeżeli w momencie składania dokumentów nie posiada jeszcze świadectwa dojrzałości, składa zaświadczenie ze szkoły o zdaniu egzaminu dojrzałości zawierające informację o uzyskanych wynikach, a także pisemne oświadczenie o zobowiązaniu się dostarczenia kopii świadectwa w późniejszym, ustalonym przez komisję terminie,
    • kandydat legitymujący się dyplomem potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie lub dyplomem zawodowym lub dyplomem uzyskania tytułu zawodowego - kserokopię tych dokumentów (oryginały dokumentów do wglądu komisji rekrutacyjnej).

  3. jedną fotografię (aktualna, kolorowa, spełniająca wymagania zdjęcia do dowodu osobistego) o wymiarach 35 x 45 mm, na jasnym tle, bez nakrycia głowy (podpisana: imieniem, nazwiskiem i nr PESEL) oraz dodatkowo wersja elektroniczna zdjęcia, którą należy umieścić w IRK,
  4. oświadczenie o gotowości podjęcia studiów (wydruk z IRK),
  5. kserokopię zaświadczenia wydanego przez komitet organizacyjny olimpiady, konkursu – laureaci, finaliści olimpiad szczebla centralnego, laureaci konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich (oryginał dokumentu do wglądu komisji rekrutacyjnej),
  6. dokument tożsamości (do wglądu komisji rekrutacyjnej).

Komplet dokumentów można dostarczyć:

- osobiście

                  Adres: Centrum Rekrutacji ZUT (Biblioteka Główna ZUT - wejście od parkingu), ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin,

- pocztą tradycyjną (zalecamy - list polecony za potwierdzeniem zwrotnym) lub kurierem

                 Adres korespondencyjny: al. Piastów 17, 70-310 Szczecin z dopiskiem – REKRUTACJA NA STUDIA

Ważna informacja!

Ankieta osobowa, oświadczenie o gotowości podjęcia studiów dostępne będą do wydruku w IRK po ogłoszeniu list kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia od 12 lipca 2023 r. (od godziny 12:00).

W przypadku wysłania dokumentów, kserokopie: świadectwa dojrzałości, dyplomu zawodowego, zaświadczenia laureata/finalisty olimpiady powinny być uwierzytelnione notarialnie.

Niedostarczenie wymaganych dokumentów we właściwym terminie będzie oznaczało rezygnację z podjęcia studiów na kierunku.

Opłata rekrutacyjna

  1. Wysokości opłat za przeprowadzenie rekrutacji na studia, tzw. opłata rekrutacyjna za postępowanie związane z przyjęciem na studia, wynoszą odpowiednio:

    • na studia stacjonarne i niestacjonarne I i II stopnia  - 85 zł,
    • na studia stacjonarne I stopnia na kierunki: architektura, projektowanie architektury wnętrz i otoczenia (postępowanie rekrutacyjne obejmuje sprawdzian umiejętności plastycznych) - 150 zł.

  2. Zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej są:

    • laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego, a także laureaci konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich,
    • wychowankowie domów dziecka.

  3. Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia wnosi jedną opłatę określoną w pkt 1 w ramach danej rekrutacji (wybierając maksymalnie trzy kierunki studiów), oddzielnie na każdą formę studiów (stacjonarne lub niestacjonarne) oraz poziom kształcenia (I lub II stopnia). Np. jeżeli kandydat wybierze kierunki na studiach stacjonarnych oraz niestacjonarnych – wpłaca dwie opłaty rekrutacyjne.
  4. W procesie rejestracji w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK, każdy kandydat otrzymuje indywidualny numer rachunku, na który należy wnieść opłatę rekrutacyjną.
  5. Opłaty można dokonać w:

    • dowolnym banku (przelew tradycyjny, przelew internetowy),
    • oddziale pocztowym.

  6. Jeżeli kandydat dokonuje przelewu, wpłaty w banku zagranicznym, powinien przed numerem rachunku, na który wnosi opłatę rekrutacyjną wpisać kod BIC: PL Swift:WBKPPLPP

    Ostatni dzień rejestracji w IRK jest zarazem ostatnim dniem wnoszenia opłaty rekrutacyjnej. Zaleca się, aby wpłaty szczególnie w ostatnich dniach rejestracji w IRK dokonywane były sposobem gwarantującym najszybszy przepływ środków. (Opłata dokonywana przelewem odnotowana jest na koncie kandydata w IRK w terminie ok. 2-3 dni roboczych, natomiast za pośrednictwem poczty nawet do 10 dni).

  7. Uczelnia dokonuje zwrotu opłaty rekrutacyjnej na pisemny wniosek kandydata w przypadku:

    • nieuruchomienia kierunku studiów z powodu zbyt małej liczby kandydatów,
    • wniesienia opłaty w wysokości wyższej niż wymagana na danym kierunku,
    • udokumentowanego nieuczestniczenia kandydata w egzaminie wstępnym - sprawdzianie umiejętności plastycznych lub teście kwalifikacyjnym,
    • rezygnacji kandydata w IRK z dalszego postępowania rekrutacyjnego przed zakończeniem elektronicznej rejestracji.

  8. Wniosek kandydata o zwrot opłaty rekrutacyjnej akceptuje Prorektor ds. studenckich.
  9. Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej - podpisany przez kandydata - wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty należy złożyć w Dziale ds. Studenckich  w terminie do 31 października 2023 r. – w przypadku studiów rozpoczynających się w semestrze zimowym.
  10. Zwrotu opłaty rekrutacyjnej dokonuje się na wskazany przez kandydata we wniosku numer rachunku bankowego.

Olimpijczycy

Laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego oraz laureaci konkursów międzynarodowych i ogólnopolskich przyjmowani są na studia I stopnia (na zasadach zawartych w uchwale nr 198 Senatu ZUT w sprawie warunków, trybu, terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia oraz sposobu jej przeprowadzenia) z uwzględnieniem preferencji polegających na przyznaniu kandydatowi

  • maksymalnej liczby punktów w procesie rekrutacji,
  • zwolnieniu z opłaty rekrutacyjnej.

Podstawą do skorzystania z preferencji jest spełnienie następujących wymagań:

  • dokonanie rejestracji w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK,
  • przedstawienie dokumentu wydanego przez komitet organizacyjny danej olimpiady, konkursu, stwierdzającego uzyskanie tytułu laureata lub finalisty,
  • terminowe złożenie kompletu dokumentów wymaganych w procesie rekrutacji na studia.

Wykaz olimpiad i konkursów dający preferencje na kierunek projektowanie architektury wnętrz i otoczenia:

Olimpiada Artystyczna - sekcja plastyki

Olimpiada Biologiczna

Olimpiada Fizyczna

Olimpiada Informatyczna

Olimpiada Innowacji Technicznych i Wynalazczości

Olimpiada Lingwistyki Matematycznej

Olimpiada Matematyczna

Olimpiada Wiedzy Ekologicznej

Olimpiada Wiedzy Geodezyjnej i Kartograficznej

Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Budowlanych

Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Rolniczych w bloku architektura

Olimpiada Wiedzy o Wynalazczości

Olimpiada Wiedzy Technicznej

Międzynarodowy konkurs "Kangur Matematyczny" w klasie Student

Akademiki

ZASADY PRZYZNAWANIA MIEJSC W DOMACH STUDENCKICH KANDYDATOM NA STUDIA

  1. Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia składa wniosek o przyznanie miejsca w domu studenckim w siedzibie komisji rekrutacyjnej.
  2. Kandydaci otrzymują miejsca w domach studenckich w ramach wyznaczonego limitu miejsc.
  3. Prorektor ds. Studenckich zatwierdza listę kandydatów uprawnionych do otrzymania miejsca w domu studenckim.
  4. W przypadku rezygnacji kandydata z przyznanego miejsca, przypada ono kolejnej osobie, która złożyła wniosek. W związku z powyższym, kandydat, który rezygnuje z przyznanego miejsce w domu studenckim, zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie Dział ds. Studenckich mailem: dsrekrut@zut.edu.pl bądź pisemnie: 
    Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, 
    Dział ds. Studenckich, pok. 007B
    al. Piastów 17, 70-310 Szczecin
    tel. 91 449 45-87
  • WNIOSEK o akademik (format:  doc, rozmiar:  49 kB) (format:  doc, rozmiar:  49 KB)
    Osoby z niepełnosprawnością do wniosku dołączają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności.

TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW O MIEJSCE W DOMU STUDENCKIM

I TURA

składanie wniosków przez kandydatów zakwalifikowanych/przyjętych na studia w siedzibie komisji rekrutacyjnej

od 13 do 27 lipca 2023 r.  

przekazanie informacji o otrzymanym miejscu w domu studenckim na adres mailowy kandydata podany przy zakładaniu konta w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK

1 sierpnia 2023 r.

II TURA
składanie wniosków przez kandydatów zakwalifikowanych/przyjętych na studia w siedzibie komisji rekrutacyjnej od 28 lipca do 21 sierpnia 2023 r.
przekazanie informacji o otrzymanym miejscu w domu studenckim na adres mailowy kandydata podany przy zakładaniu konta w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK 24 sierpnia 2023 r.
III TURA
składanie wniosków przez kandydatów zakwalifikowanych/przyjętych na studia w siedzibie komisji rekrutacyjnej od 22 sierpnia do 8 września 2023 r.
przekazanie informacji o otrzymanym miejscu w domu studenckim na adres mailowy kandydata podany przy zakładaniu konta w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK 12 września 2023 r.

Stypendia

Student może ubiegać się o:

1. STYPENDIUM SOCJALNE,

2. STYPENDIUM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH,

3. STYPENDIUM REKTORA,

4. ZAPOMOGĘ.

Wszystkie świadczenia pomocy materialnej przyznawane są na wniosek studenta, wzory wniosków o przyznanie stypendiów określone są w Regulaminie świadczeń dla studentów i dostępne na stronie internetowej Uczelni. Wszystkie wnioski student składa w dziekanacie Wydziału, na którym studiuje.

Łączny okres, przez który przysługują świadczenia (stypendium socjalne, stypendium dla osób niepełnosprawnych, stypendium rektora, zapomoga) wynosi 12 semestrów, bez względu na ich pobieranie przez studenta, z zastrzeżeniem że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na studiach:

  • pierwszego stopnia – nie dłużej niż przez 9 semestrów;
  • drugiego stopnia – nie dłużej niż przez 7 semestrów.

Świadczenia nie przysługują:

  • studentowi posiadającemu tytuł zawodowy: magistra, magistra inżyniera, albo równorzędny;
  • studentowi posiadającemu tytuł zawodowy: licencjata, inżyniera, albo równorzędny, jeżeli ponownie podejmuje studia pierwszego stopnia.



Stypendium dla osób z niepełnosprawnościami

Stypendium dla osób z niepełnosprawnością może otrzymać student posiadający orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.

W przypadku, gdy niepełnosprawność powstała w trakcie studiów lub po uzyskaniu tytułu zawodowego, student może otrzymać świadczenie, tylko na jednym kolejnym kierunku studiów, przez dodatkowy okres 12 semestrów.

W roku akademickim 2023/2024 wysokość stypendium dla osób z niepełnosprawnością wynosi 800 zł.

Powrót




Stypendium Rektora

Stypendium Rektora może otrzymać student, który uzyskał wyróżniające wyniki w nauce, osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym.

Stypendium Rektora na pierwszym roku studiów:

na studiach pierwszego stopnia: stypendium Rektora otrzymuje student przyjęty na pierwszy rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego, który jest:

  • laureatem olimpiady międzynarodowej albo laureatem lub finalistą olimpiady stopnia centralnego, o których mowa w przepisach o systemie oświaty;
  • medalistą co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski w danym sporcie, o którym mowa w przepisach o sporcie.

na studiach drugiego stopnia: stypendium Rektora na pierwszym roku studiów drugiego stopnia może otrzymać student, który rozpoczął ten poziom studiów w terminie 12 miesięcy od ukończenia studiów pierwszego stopnia oraz spełnił jeden z poniższych warunków:

  • uzyskał średnią ocen za ostatni rok studiów pierwszego stopnia nie niższą niż 4,10;
  • posiada osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym uzyskane na ostatnim roku studiów pierwszego stopnia.

W roku akademickim 2023/2024 wysokość stypendium Rektora wynosi od 250 zł do 850 zł (w zależności od liczby uzyskanych punktów za osiągnięcia).

Stypendium Rektora na kolejnych latach studiów:

Stypendium Rektora może otrzymać student roku k, który spełnił poniższe warunki:

  • uzyskał w roku studiów k-1 średnią ocen, nie niższą niż 4,10 lub posiada osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym;
  • zaliczył wszystkie moduły/przedmioty przewidziane programem studiów do roku k-1, w terminie:
    • do ostatniego dnia sesji egzaminacyjnej zimowej bezpośrednio następującej po semestrze zimowym;
    • do ostatniego dnia sesji egzaminacyjnej jesiennej bezpośrednio następującej po semestrze letnim.

Stypendium Rektora przyznaje się nie więcej niż 10% studentów na określonym kierunku studiów. Jeżeli liczba studentów jest mniejsza niż 10, stypendium Rektora może być przyznane 1 studentowi.
Na każdym kierunku studiów i poziomie kształcenia tworzy się listy rankingowe. O miejscu studenta na liście rankingowej decyduje suma uzyskanych przez niego punktów.

Powrót




Stypendium socialne

Stypendium socjalne ma prawo otrzymać student znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej. Podstawowym warunkiem otrzymania świadczenia jest wysokość dochodu na 1 osobę w rodzinie studenta, ustalone na zasadach określonych w ustawie o świadczeniach rodzinnych. Maksymalna wysokość dochodu na 1 osobę w rodzinie studenta uprawniającą do ubiegania się o stypendium socjalne to 1294,40 zł. W roku akademickim 2023/2024 wysokość stypendium socjalnego wynosi od 800 zł do 1400 zł (w zależności od wysokości dochodu).

Student otrzymujący stypendium socjalne, w szczególnie uzasadnionych przypadkach może otrzymać stypendium socjalne w zwiększonej wysokości. Za szczególnie uzasadnione przypadki uważa się:

  • zamieszkanie w domu studenckim lub obiekcie innym niż dom studencki, jeżeli miejsce stałego zamieszkania znajduje się poza miastem studiowania,
  • inne szczególnie uzasadnione, udokumentowane przypadki.

W roku akademickim 2023/2024 wysokość zwiększenia stypendium socjalnego: do 600 zł.

Powrót




Zapomoga

Zapomogę może otrzymać student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej.

Student może otrzymać zapomogę dwa razy w roku akademickim, ale z różnych udokumentowanych trudnych sytuacji życiowych. Za trudną sytuację życiową uprawniającą studenta do ubiegania się o zapomogę uważa się w szczególności:

  • nieszczęśliwy wypadek (nagłe zdarzenie niezależne od woli studenta, którego nie było można przewidzieć, ani mu zapobiec),
  • poważną i nagłą chorobę studenta lub członka jego najbliższej rodziny, wymagającą dodatkowych nakładów finansowych,
  • śmierć członka najbliższej rodziny (rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych, dziecka, małżonka, rodzeństwa),
  • szkody spowodowane klęską żywiołową lub zdarzeniem losowym (pożar, kradzież itp.).

W roku akademickim 2023/2024 maksymalna wysokość zapomogi wynosi 2000 zł, a w przypadku ciężkiej choroby studenta do 3000 zł.

Powrót

Kontakt

Informacje pod nr tel.: 91 449 49 49 (dla obywateli polskich), 91 449 60 55 (dla cudzoziemców). 

Składanie dokumentów: 

od 13 do 24 lipca (od poniedziałku do piątku) w godzinach 9:00-15:00 
w dniach 15 i 22 lipca (sobota) w godzinach 10:00-14:00,

ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin, Centrum Rekrutacji (Budynek Biblioteki Głównej ZUT, wejście od parkingu).

Po wcześniejszym założeniu konta w Internetowym Systemie Rekrutacji IRK masz możliwość zadania pytania w systemie IRK.