metryka
Wydział | Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki |
Kierunek | projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich |
Forma i poziom studiów | stacjonarne I stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier |
Czas | 7 semestrów |
Limit | 50 miejsc |
Opis kierunku
OPIS KIERUNKU
Kierunek oferuje kształcenie inżyniera-projektanta z szeroką wiedzą w zakresie doboru materiałów, możliwości ich formowania/obrabiania, modyfikowania właściwości użytkowych oraz przewidywania zachowania w warunkach eksploatacji.
CZEGO SIĘ NAUCZYSZ
Absolwent zdobędzie wiedzę i umiejętności w zakresie wykorzystanie narzędzi informatycznych wspomagających proces projektowania materiałowego, zarówno w zakresie konstrukcji, jak i doboru materiałów z uwzględnieniem aspektów ekonomiczno-ekologicznych.
TWOJA KARIERA ZAWODOWA
Możliwości zawodowe to praca na stanowiskach:
- konstruktor wyrobów z metali, tworzyw polimerowych i kompozytów w różnych branżach przemysłu maszynowego, samochodowego, zbrojeniowego, lotniczego, morskiego, chemicznego, czy przemysłu tworzyw sztucznych i przetwórstwa polimerów,
- specjalisty ds. kontroli jakości,
- specjalisty ds. rozwoju nowych produktów,
- technologa materiałowego dobierającego materiały i/lub nadzorującego procesy wytwórcze,
- specjalisty d/s recyklingu materiałów i technologii ekologicznych,
- specjalisty w zakresie oceny zagrożeń pracy konstrukcji inżynierskich.
Termin rekrutacji
HARMONOGRAM NABORU NA STUDIA STACJONARNE I STOPNIA
rejestracja w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK | 15 maja - 10 lipca 2023 r. |
ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia oraz list kandydatów rezerwowych | 12 lipca 2023 r. |
składanie kompletu dokumentów przez kandydatów | 13 lipca - 24 lipca 2023 r. |
ogłoszenie list kandydatów przyjętych na studia oraz list kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia z list rezerwowych | 26 lipca 2023 r. |
składanie kompletu dokumentów przez kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia z list rezerwowych | 26 lipca - 27 lipca 2023 r. |
ogłoszenie wyników rekrutacji | 31 lipca 2023 r. |
W przypadku gdy liczba kandydatów przyjętych na studia nie wyczerpie planowanego limitu przyjęć na dany kierunek studiów może zostać ogłoszona kolejna tura rekrutacji.
W rekrutacji w drugim terminie przyjęcia na studia odbywają się zgodnie z kolejnością składania przez kandydatów kompletu dokumentów, po uprzednim zarejestrowaniu się w IRK, zgodnie z zasadami określonymi w uchwale nr 198 Senatu ZUT z dnia 27 czerwca 2022 r. w sprawie warunków, trybu, terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia oraz sposobu jej przeprowadzenia w ZUT na rok akademicki 2023/2024.
Wykaz dokumentów
Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia I stopnia w wyniku postępowania rekrutacyjnego, zobowiązany jest złożyć następujący komplet dokumentów:
- ankietę osobową - formularz podania na studia z podpisem kandydata (wydruk z Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK),
- kserokopię świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu komisji rekrutacyjnej), z tym że:
- kandydat z „nową maturą” (egzamin, którego wynik wyrażony jest w skali 0-100), który podwyższył wynik egzaminu maturalnego lub zdawał egzamin maturalny z przedmiotów dodatkowych – także aneks do świadectwa dojrzałości,
- kandydat ze „starą maturą” (egzamin, którego wynik wyrażony jest w skali od 2 do 5 lub od 1 do 6), który podwyższył wynik egzaminu dojrzałości lub zdawał egzamin dojrzałości z przedmiotów dodatkowych - także zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego wydane przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną,
- kandydat ze statusem matury międzynarodowej IB lub matury europejskiej EB – jeżeli w momencie składania dokumentów nie posiada jeszcze świadectwa dojrzałości, składa zaświadczenie ze szkoły o zdaniu egzaminu dojrzałości zawierające informację o uzyskanych wynikach, a także pisemne oświadczenie o zobowiązaniu się dostarczenia kopii świadectwa w późniejszym, ustalonym przez komisję terminie,
- kandydat legitymujący się dyplomem potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie lub dyplomem zawodowym lub dyplomem uzyskania tytułu zawodowego - kserokopię tych dokumentów (oryginały dokumentów do wglądu komisji rekrutacyjnej).
- jedną fotografię (aktualna, kolorowa, spełniająca wymagania zdjęcia do dowodu osobistego) o wymiarach 35 x 45 mm, na jasnym tle, bez nakrycia głowy (podpisana: imieniem, nazwiskiem i nr PESEL) oraz dodatkowo wersja elektroniczna zdjęcia, którą należy umieścić w IRK,
- oświadczenie o gotowości podjęcia studiów (wydruk z IRK),
- kserokopię zaświadczenia wydanego przez komitet organizacyjny olimpiady, konkursu – laureaci, finaliści olimpiad szczebla centralnego, laureaci konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich (oryginał dokumentu do wglądu komisji rekrutacyjnej),
- dokument tożsamości (do wglądu komisji rekrutacyjnej).
Komplet dokumentów można dostarczyć:
- osobiście
Adres: Centrum Rekrutacji ZUT (Biblioteka Główna ZUT - wejście od parkingu), ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin,
- pocztą tradycyjną (zalecamy - list polecony za potwierdzeniem zwrotnym) lub kurierem
Adres korespondencyjny: al. Piastów 17, 70-310 Szczecin z dopiskiem – REKRUTACJA NA STUDIA
Ważna informacja!
Ankieta osobowa, oświadczenie o gotowości podjęcia studiów dostępne będą do wydruku w IRK po ogłoszeniu list kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia od 12 lipca 2023 r. (od godziny 12:00).
W przypadku wysłania dokumentów, kserokopie: świadectwa dojrzałości, dyplomu zawodowego, zaświadczenia laureata/finalisty olimpiady powinny być uwierzytelnione notarialnie.
Niedostarczenie wymaganych dokumentów we właściwym terminie będzie oznaczało rezygnację z podjęcia studiów na kierunku.
Opłata rekrutacyjna
- Wysokości opłat za przeprowadzenie rekrutacji na studia, tzw. opłata rekrutacyjna za postępowanie związane z przyjęciem na studia, wynoszą odpowiednio:
- na studia stacjonarne i niestacjonarne I i II stopnia - 85 zł,
- na studia stacjonarne I stopnia na kierunki: architektura, projektowanie architektury wnętrz i otoczenia (postępowanie rekrutacyjne obejmuje sprawdzian umiejętności plastycznych) - 150 zł.
- Zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej są:
- laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego, a także laureaci konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich,
- wychowankowie domów dziecka.
- Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia wnosi jedną opłatę określoną w pkt 1 w ramach danej rekrutacji (wybierając maksymalnie trzy kierunki studiów), oddzielnie na każdą formę studiów (stacjonarne lub niestacjonarne) oraz poziom kształcenia (I lub II stopnia). Np. jeżeli kandydat wybierze kierunki na studiach stacjonarnych oraz niestacjonarnych – wpłaca dwie opłaty rekrutacyjne.
- W procesie rejestracji w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK, każdy kandydat otrzymuje indywidualny numer rachunku, na który należy wnieść opłatę rekrutacyjną.
- Opłaty można dokonać w:
- dowolnym banku (przelew tradycyjny, przelew internetowy),
- oddziale pocztowym.
- Jeżeli kandydat dokonuje przelewu, wpłaty w banku zagranicznym, powinien przed numerem rachunku, na który wnosi opłatę rekrutacyjną wpisać kod BIC: PL Swift:WBKPPLPP
Ostatni dzień rejestracji w IRK jest zarazem ostatnim dniem wnoszenia opłaty rekrutacyjnej. Zaleca się, aby wpłaty szczególnie w ostatnich dniach rejestracji w IRK dokonywane były sposobem gwarantującym najszybszy przepływ środków. (Opłata dokonywana przelewem odnotowana jest na koncie kandydata w IRK w terminie ok. 2-3 dni roboczych, natomiast za pośrednictwem poczty nawet do 10 dni).
- Uczelnia dokonuje zwrotu opłaty rekrutacyjnej na pisemny wniosek kandydata w przypadku:
- nieuruchomienia kierunku studiów z powodu zbyt małej liczby kandydatów,
- wniesienia opłaty w wysokości wyższej niż wymagana na danym kierunku,
- udokumentowanego nieuczestniczenia kandydata w egzaminie wstępnym - sprawdzianie umiejętności plastycznych lub teście kwalifikacyjnym,
- rezygnacji kandydata w IRK z dalszego postępowania rekrutacyjnego przed zakończeniem elektronicznej rejestracji.
- Wniosek kandydata o zwrot opłaty rekrutacyjnej akceptuje Prorektor ds. studenckich.
- Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej - podpisany przez kandydata - wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty należy złożyć w Dziale ds. Studenckich w terminie do 31 października 2023 r. – w przypadku studiów rozpoczynających się w semestrze zimowym.
- Zwrotu opłaty rekrutacyjnej dokonuje się na wskazany przez kandydata we wniosku numer rachunku bankowego.
Olimpijczycy
Laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego oraz laureaci konkursów międzynarodowych i ogólnopolskich przyjmowani są na studia I stopnia (na zasadach zawartych w uchwale nr 198 Senatu ZUT w sprawie warunków, trybu, terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia oraz sposobu jej przeprowadzenia) z uwzględnieniem preferencji polegających na przyznaniu kandydatowi:
- maksymalnej liczby punktów w procesie rekrutacji,
- zwolnieniu z opłaty rekrutacyjnej.
Podstawą do skorzystania z preferencji jest spełnienie następujących wymagań:
- dokonanie rejestracji w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK,
- przedstawienie dokumentu wydanego przez komitet organizacyjny danej olimpiady, konkursu, stwierdzającego uzyskanie tytułu laureata lub finalisty,
- terminowe złożenie kompletu dokumentów wymaganych w procesie rekrutacji na studia.
Wykaz olimpiad i konkursów dający preferencje na kierunek projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich:
Olimpiada Astronomiczna |
Olimpiada Chemiczna |
Olimpiada Fizyczna |
Olimpiada Informatyczna |
Olimpiada Innowacji Technicznych i Wynalazczości |
Olimpiada Lingwistyki Matematycznej |
Olimpiada Matematyczna |
Olimpiada Wiedzy o Wynalazczości |
Olimpiada Wiedzy Technicznej |
Międzynarodowy konkurs "Kangur Matematyczny" w klasie Student |
Ogólnopolski Konkurs Chemiczny |
Akademiki
ZASADY PRZYZNAWANIA MIEJSC W DOMACH STUDENCKICH KANDYDATOM NA STUDIA
- Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia składa wniosek o przyznanie miejsca w domu studenckim w siedzibie komisji rekrutacyjnej.
- Kandydaci otrzymują miejsca w domach studenckich w ramach wyznaczonego limitu miejsc.
- Prorektor ds. Studenckich zatwierdza listę kandydatów uprawnionych do otrzymania miejsca w domu studenckim.
- W przypadku rezygnacji kandydata z przyznanego miejsca, przypada ono kolejnej osobie, która złożyła wniosek. W związku z powyższym, kandydat, który rezygnuje z przyznanego miejsce w domu studenckim, zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie Dział ds. Studenckich mailem: dsrekrut@zut.edu.pl bądź pisemnie:
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie,
Dział ds. Studenckich, pok. 007B
al. Piastów 17, 70-310 Szczecin
tel. 91 449 45-87
- WNIOSEK o akademik (format: doc, rozmiar: 49 kB) (format: doc, rozmiar: 49 KB)
Osoby z niepełnosprawnością do wniosku dołączają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności.
TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW O MIEJSCE W DOMU STUDENCKIM
I TURA | |
składanie wniosków przez kandydatów zakwalifikowanych/przyjętych na studia w siedzibie komisji rekrutacyjnej | od 13 do 27 lipca 2023 r. |
przekazanie informacji o otrzymanym miejscu w domu studenckim na adres mailowy kandydata podany przy zakładaniu konta w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK | 1 sierpnia 2023 r. |
II TURA | |
składanie wniosków przez kandydatów zakwalifikowanych/przyjętych na studia w siedzibie komisji rekrutacyjnej | od 28 lipca do 21 sierpnia 2023 r. |
przekazanie informacji o otrzymanym miejscu w domu studenckim na adres mailowy kandydata podany przy zakładaniu konta w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK | 24 sierpnia 2023 r. |
III TURA | |
składanie wniosków przez kandydatów zakwalifikowanych/przyjętych na studia w siedzibie komisji rekrutacyjnej | od 22 sierpnia do 8 września 2023 r. |
przekazanie informacji o otrzymanym miejscu w domu studenckim na adres mailowy kandydata podany przy zakładaniu konta w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK | 12 września 2023 r. |
Kontakt
Informacje pod nr tel.: 91 449 49 49 (dla obywateli polskich), 91 449 60 55 (dla cudzoziemców).
Składanie dokumentów:
od 13 do 24 lipca (od poniedziałku do piątku) w godzinach 9:00-15:00
w dniach 15 i 22 lipca (sobota) w godzinach 10:00-14:00,
ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin (Budynek Biblioteki Głównej ZUT, wejście od parkingu).
Po wcześniejszym założeniu konta w Internetowym Systemie Rekrutacji IRK masz możliwość zadania pytania w systemie IRK.