metryka
Wydział | Wydział Techniki Morskiej i Transportu |
Kierunek | logistyka |
Forma i poziom studiów | stacjonarne II stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier |
Czas | 3 semestry |
Limit | 30 miejsc |
Opis kierunku
OPIS KIERUNKU
Studia II stopnia na kierunku logistyka to oferta skierowana do osób interesujących się zagadnieniami zarządzania łańcuchem dostaw z wykorzystaniem narzędzi technicznych, w tym informatycznych.
CZEGO SIĘ NAUCZYSZ
Studiując na kierunku logistyka student uzyskuje pogłębioną wiedzę i umiejętności o charakterze pozwalającym na efektywne planowanie, zarządzanie oraz projektowanie łańcuchów dostaw oraz na kreatywną analizę zjawisk i procesów gospodarczych. Nabyta wiedza specjalistyczna dotyczy m.in. zagadnień planowania, organizacji, zarządzania i optymalizacji łańcuchów dostaw, technologii procesów dostaw i towarzyszących im rozwiązań innowacyjnych zgodnie z oczekiwaniami współczesnego rynku pracy, e-gospodarki, usług magazynowych, robotyzacji i automatyzacji procesów logistycznych, inicjowania i prowadzenia badań, a także projektowania procesów logistycznych i ich organizacji wykorzystując narzędzia informatyczne. Absolwent uzyskuje umiejętności do kreowania i podejmowania inicjatyw, zwłaszcza w zakresie analizy rynku i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w obszarze praktyki gospodarczej, optymalnego zarządzania kosztami operacyjnymi i ryzykiem łańcucha dostaw.
TWOJA KARIERA ZAWODOWA.
Absolwent kierunku może znaleźć zatrudnienie na stanowisku menedżerskim m.in. w przedsiębiorstwach logistycznych, transportowych i spedycyjnych, produkcyjnych i usługowo-handlowych, portach morskich, centrach logistycznych i terminalach przeładunkowych. Absolwent jest przygotowany do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie logistyki.
Termin rekrutacji
HARMONOGRAM NABORU NA STUDIA STACJONARNE II STOPNIA ROZPOCZYNAJĄCE SIĘ OD SEMESTRU LETNIEGO
rejestracja w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK | 15 styczna - 13 lutego 2024 r. |
składanie kompletu dokumentów przez kandydatów | 20 lutego - 1 marca 2024 r. |
ogłoszenie wyników rekrutacji | 4 marca 2024 r. |
W przypadku gdy liczba kandydatów przyjętych na studia nie wyczerpie planowanego limitu przyjęć na dany kierunek studiów może zostać ogłoszona kolejna tura rekrutacji.
W rekrutacji w drugim terminie przyjęcia na studia odbywają się zgodnie z kolejnością składania przez kandydatów kompletu dokumentów, po uprzednim zarejestrowaniu się w IRK, zgodnie z zasadami określonymi w uchwale nr 198 Senatu ZUT z dnia 27 czerwca 2022 r. w sprawie warunków, trybu, terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia oraz sposobu jej przeprowadzenia w ZUT na rok akademicki 2023/2024.
II termin rekrutacji
W rekrutacji w II terminie przyjęcia odbywają się zgodnie z kolejnością składania przez kandydatów kompletu dokumentów
(do wyczerpania limitu miejsc)
po uprzednim zarejestrowaniu się w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK
rejestracja w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK | 14.02. - 4.03.2024 r. |
składanie kompletu dokumentów przez kandydatów | 20.02. - 5.03.2023 r. |
ogłoszenie wyników rekrutacji | 6.03.2024 r. |
Uwaga!
dokumenty w formie papierowej składamy
w siedzibie Komisji Rekrutacyjnej - Centrum Rekrutacji (Budynek Biblioteki Głównej ZUT, wejście od parkingu)
ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin,
20 luty (wtorek) w godzinach 12:00-15:00,
od 21 lutego do 5 marca (od poniedziałku do piątku) w godzinach 10:00-15:00,
24 luty (sobota) w godzinach 10:00-14:00.
Wykaz dokumentów
Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia II stopnia w wyniku postępowania rekrutacyjnego, zobowiązany jest złożyć następujący komplet dokumentów:
- ankietę osobową - formularz podania na studia z podpisem kandydata (wydruk z Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK),
- kserokopię dyplomu ukończenia studiów (inżynierskich) – oryginał do wglądu komisji rekrutacyjnej oraz kserokopię suplementu lub wypisu z przebiegu studiów lub zaświadczenie o ukończeniu studiów zawierające informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i słownie określonym wyniku ukończenia studiów,
- zaświadczenie o średniej ocen z toku studiów - w przypadku, gdy brak takiej informacji w suplemencie lub indeksie,
- jedną fotografię (aktualna, kolorowa, spełniająca wymagania zdjęcia do dowodu osobistego) o wymiarach 35 x 45 mm, na jasnym tle, bez nakrycia głowy (podpisana: imieniem, nazwiskiem i nr PESEL) oraz dodatkowo wersja elektroniczna zdjęcia, którą należy umieścić w IRK,
- oświadczenie o gotowości podjęcia studiów (wydruk z IRK),
- dokument tożsamości (do wglądu komisji rekrutacyjnej).
Komplet dokumentów można dostarczyć:
- osobiście
Adres: Centrum Rekrutacji ZUT (Biblioteka Główna ZUT - wejście od parkingu), ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin,
- pocztą tradycyjną (zalecamy - list polecony za potwierdzeniem zwrotnym) lub kurierem
Adres korespondencyjny: al. Piastów 17, 70-310 Szczecin z dopiskiem – REKRUTACJA NA STUDIA
Ważna informacja!
Ankieta osobowa oraz oświadczenie o gotowości podjęcia studiów dostępne będą do wydruku w IRK po ogłoszeniu list kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia
W przypadku wysłania dokumentów, kserokopia dyplomu ukończenia studiów powinna być uwierzytelniona notarialnie.
Niedostarczenie wymaganych dokumentów we właściwym terminie będzie oznaczało rezygnację z podjęcia studiów na kierunku.
Opłata rekrutacyjna
- Wysokość opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na studia, tzw. opłata rekrutacyjna za postępowanie związane z przyjęciem na studia, wynosi:
- studia stacjonarne i niestacjonarne II stopnia - 85 zł,
- Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia wnosi jedną opłatę określoną w pkt 1 w ramach danej rekrutacji (wybierając maksymalnie trzy kierunki studiów), oddzielnie na każdą formę studiów (stacjonarne lub niestacjonarne). Np. jeżeli kandydat wybierze kierunki na studiach stacjonarnych oraz niestacjonarnych – wpłaca dwie opłaty rekrutacyjne.
- W procesie rejestracji w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK, każdy kandydat otrzymuje indywidualny numer rachunku, na który należy wnieść opłatę rekrutacyjną.
- Opłaty można dokonać w:
- dowolnym banku (przelew tradycyjny, przelew internetowy),
- oddziale pocztowym.
- Jeżeli kandydat dokonuje przelewu, wpłaty w banku zagranicznym, powinien przed numerem rachunku, na który wnosi opłatę rekrutacyjną wpisać kod BIC: PL Swift:WBKPPLPP
Ostatni dzień rejestracji w IRK jest zarazem ostatnim dniem wnoszenia opłaty rekrutacyjnej. Zaleca się, aby wpłaty szczególnie w ostatnich dniach rejestracji w IRK dokonywane były sposobem gwarantującym najszybszy przepływ środków. (Opłata dokonywana przelewem odnotowana jest na koncie kandydata w IRK w terminie ok. 2-3 dni roboczych, natomiast za pośrednictwem poczty nawet do 10 dni).
- Uczelnia dokonuje zwrotu opłaty rekrutacyjnej na pisemny wniosek kandydata w przypadku:
- nieuruchomienia kierunku studiów z powodu zbyt małej liczby kandydatów,
- wniesienia opłaty w wysokości wyższej niż wymagana na danym kierunku,
- udokumentowanego nieuczestniczenia kandydata w teście kwalifikacyjnym,
- rezygnacji kandydata w IRK z dalszego postępowania rekrutacyjnego przed zakończeniem elektronicznej rejestracji.
- Wniosek kandydata o zwrot opłaty rekrutacyjnej akceptuje Prorektor ds. studenckich.
- Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej - podpisany przez kandydata - wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty należy złożyć w Dziale ds. Studenckich w terminie do 31 października 2023 r. – w przypadku studiów rozpoczynających się w semestrze zimowym oraz do 31 marca 2024 r. – w przypadku studiów rozpoczynających się w semestrze zimowym.
- Zwrotu opłaty rekrutacyjnej dokonuje się na wskazany przez kandydata we wniosku numer rachunku bankowego.
Kryteria kwalifikacji
- Na studia II stopnia KIERUNKU LOGISTYKA może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów z tytułem zawodowym inżyniera.
- Postępowanie kwalifikacyjne na studia II stopnia odbędzie się na podstawie rankingu z tym, że w pierwszej kolejności przyjmowani są kandydaci po ukończeniu KIERUNKU LOGISTYKA, w następnej – kandydaci po innym kierunku studiów.
- Dla kandydatów – absolwentów KIERUNKU LOGISTYKA, podstawą kwalifikacji na studia II stopnia będzie ocena wpisana do dyplomu ukończonych studiów (I stopnia lub jednolitych magisterskich). W przypadku gdy kryterium to okaże się niewystarczające, brana będzie pod uwagę średnia ocen ze studiów określona przez uczelnię wydającą dyplom.
- Dla kandydatów – absolwentów innych kierunków studiów inżynierskich (wykaz kierunków poniżej), którzy osiągnęli porównywalne efekty kształcenia z zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych do tych, jakie wymagane są od absolwentów tego samego kierunku studiów (na który się ubiegają) - podstawą kwalifikacji na studia II stopnia będą te same kryteria, jak dla kandydatów tego samego kierunku studiów (opisanych w pkt 3).
WYKAZ KIERUNKÓW
- budownictwo,
- budowa jachtów,
- chłodnictwo i klimatyzacja,
- chłodnictwo,
- edukacja techniczno-informatyczna,
- elektronika i telekomunikacja,
- elektrotechnika,
- energetyka,
- fizyka techniczna,
- górnictwo i geologia,
- informatyka,
- inżynieria bezpieczeństwa,
- inżynieria materiałowa,
- inżynieria środowiska,
- klimatyzacja i technologie zintegrowane
- logistyka,
- lotnictwo i kosmonautyka,
- mechatronika,
- mechanika i budowa maszyn,
- metalurgia,
- nawigacja,
- nanotechnologia,
- oceanotechnika,
- ochrona środowiska,
- towaroznawstwo,
- transport,
- zarządzanie i inżynieria produkcji
oraz innych kierunków, których efekty kształcenia odnoszą się do dyscyplin z obszaru nauk technicznych
Stypendia
Student może ubiegać się o:
2. STYPENDIUM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH,
4. ZAPOMOGĘ.
Wszystkie świadczenia pomocy materialnej przyznawane są na wniosek studenta, wzory wniosków o przyznanie stypendiów określone są w Regulaminie świadczeń dla studentów i dostępne na stronie internetowej Uczelni. Wszystkie wnioski student składa w dziekanacie Wydziału, na którym studiuje.
Łączny okres, przez który przysługują świadczenia (stypendium socjalne, stypendium dla osób niepełnosprawnych, stypendium rektora, zapomoga) wynosi 12 semestrów, bez względu na ich pobieranie przez studenta, z zastrzeżeniem że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na studiach:
- pierwszego stopnia – nie dłużej niż przez 9 semestrów;
- drugiego stopnia – nie dłużej niż przez 7 semestrów.
Świadczenia nie przysługują:
- studentowi posiadającemu tytuł zawodowy: magistra, magistra inżyniera, albo równorzędny;
- studentowi posiadającemu tytuł zawodowy: licencjata, inżyniera, albo równorzędny, jeżeli ponownie podejmuje studia pierwszego stopnia.
Stypendium dla osób z niepełnosprawnościami
Stypendium dla osób z niepełnosprawnością może otrzymać student posiadający orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
W przypadku, gdy niepełnosprawność powstała w trakcie studiów lub po uzyskaniu tytułu zawodowego, student może otrzymać świadczenie, tylko na jednym kolejnym kierunku studiów, przez dodatkowy okres 12 semestrów.
W roku akademickim 2023/2024 wysokość stypendium dla osób z niepełnosprawnością wynosi 800 zł.
Stypendium Rektora
Stypendium Rektora może otrzymać student, który uzyskał wyróżniające wyniki w nauce, osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym.
Stypendium Rektora na pierwszym roku studiów:
na studiach pierwszego stopnia: stypendium Rektora otrzymuje student przyjęty na pierwszy rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego, który jest:
- laureatem olimpiady międzynarodowej albo laureatem lub finalistą olimpiady stopnia centralnego, o których mowa w przepisach o systemie oświaty;
- medalistą co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski w danym sporcie, o którym mowa w przepisach o sporcie.
na studiach drugiego stopnia: stypendium Rektora na pierwszym roku studiów drugiego stopnia może otrzymać student, który rozpoczął ten poziom studiów w terminie 12 miesięcy od ukończenia studiów pierwszego stopnia oraz spełnił jeden z poniższych warunków:
- uzyskał średnią ocen za ostatni rok studiów pierwszego stopnia nie niższą niż 4,10;
- posiada osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym uzyskane na ostatnim roku studiów pierwszego stopnia.
W roku akademickim 2023/2024 wysokość stypendium Rektora wynosi od 250 zł do 850 zł (w zależności od liczby uzyskanych punktów za osiągnięcia).
Stypendium Rektora na kolejnych latach studiów:
Stypendium Rektora może otrzymać student roku k, który spełnił poniższe warunki:
- uzyskał w roku studiów k-1 średnią ocen, nie niższą niż 4,10 lub posiada osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym;
- zaliczył wszystkie moduły/przedmioty przewidziane programem studiów do roku k-1, w terminie:
- do ostatniego dnia sesji egzaminacyjnej zimowej bezpośrednio następującej po semestrze zimowym;
- do ostatniego dnia sesji egzaminacyjnej jesiennej bezpośrednio następującej po semestrze letnim.
Stypendium Rektora przyznaje się nie więcej niż 10% studentów na określonym kierunku studiów. Jeżeli liczba studentów jest mniejsza niż 10, stypendium Rektora może być przyznane 1 studentowi.
Na każdym kierunku studiów i poziomie kształcenia tworzy się listy rankingowe. O miejscu studenta na liście rankingowej decyduje suma uzyskanych przez niego punktów.
Stypendium socjalne ma prawo otrzymać student znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej. Podstawowym warunkiem otrzymania świadczenia jest wysokość dochodu na 1 osobę w rodzinie studenta, ustalone na zasadach określonych w ustawie o świadczeniach rodzinnych. Maksymalna wysokość dochodu na 1 osobę w rodzinie studenta uprawniającą do ubiegania się o stypendium socjalne to 1294,40 zł. W roku akademickim 2023/2024 wysokość stypendium socjalnego wynosi od 800 zł do 1400 zł (w zależności od wysokości dochodu).
Student otrzymujący stypendium socjalne, w szczególnie uzasadnionych przypadkach może otrzymać stypendium socjalne w zwiększonej wysokości. Za szczególnie uzasadnione przypadki uważa się:
- zamieszkanie w domu studenckim lub obiekcie innym niż dom studencki, jeżeli miejsce stałego zamieszkania znajduje się poza miastem studiowania,
- inne szczególnie uzasadnione, udokumentowane przypadki.
W roku akademickim 2022/2023 wysokość zwiększenia stypendium socjalnego: do 600 zł.
Zapomoga
Zapomogę może otrzymać student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej.
Student może otrzymać zapomogę dwa razy w roku akademickim, ale z różnych udokumentowanych trudnych sytuacji życiowych. Za trudną sytuację życiową uprawniającą studenta do ubiegania się o zapomogę uważa się w szczególności:
- nieszczęśliwy wypadek (nagłe zdarzenie niezależne od woli studenta, którego nie było można przewidzieć, ani mu zapobiec),
- poważną i nagłą chorobę studenta lub członka jego najbliższej rodziny, wymagającą dodatkowych nakładów finansowych,
- śmierć członka najbliższej rodziny (rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych, dziecka, małżonka, rodzeństwa),
- szkody spowodowane klęską żywiołową lub zdarzeniem losowym (pożar, kradzież itp.).
W roku akademickim 2023/2024 maksymalna wysokość zapomogi wynosi 2000 zł, a w przypadku ciężkiej choroby studenta do 3000 zł.
Kontakt
Informacje pod nr tel.: 91 449 45 87; 91 449 49 49 (dla obywateli polskich), 91 449 60 55 (dla cudzoziemców).
Po wcześniejszym założeniu konta w Internetowym Systemie Rekrutacji IRK masz możliwość zadania pytania w systemie IRK.
Składanie dokumentów:
20 luty (wtorek) w godzinach 12:00-15:00,
od 21 lutego do 5 marca (od poniedziałku do piątku) w godzinach 10:00-15:00,
24 luty (sobota) w godzinach 10:00-14:00.
ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin (Budynek Biblioteki Głównej ZUT, wejście od parkingu).