Szkoła Doktorska

Rekrutacja - widoczni studenci Aplikuj online!

Zasady rekrutacji zostaną umieszczone w styczniu 2025 r.

Adresaci, do których skierowana jest oferta

Do Szkoły Doktorskiej może być przyjęta osoba posiadająca tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera albo równorzędny. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych najwyższą jakością osiągnięć naukowych, o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej może starać się osoba niespełniająca wymagań określonych w art. 186 ust. 1 pkt 1 ustawy, będąca absolwentem studiów pierwszego stopnia lub studentem, który ukończył trzeci rok jednolitych studiów magisterskich oraz osoby posiadające dyplom, o którym mowa w art. 326 ust. 2 pkt 2, lub osoby, o których mowa w art. 327 ust. 2 ustawy.

Rekrutacja

Rekrutacja do Szkoły Doktorskiej odbywa się w drodze konkursu.

Warunkiem przystąpienia do rekrutacji jest:

  1. rejestracja kandydata w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK, w wyznaczonych terminach rejestracji (irk.zut.edu.pl);
  2. wniesienie jednorazowej opłaty rekrutacyjnej w wysokości 250 zł, przy czym opłata nie podlega zwrotowi;
  3. złożenie kompletu dokumentów.

Kandydaci będący cudzoziemcami mogą podejmować i odbywać kształcenie w Szkole Doktorskiej na zasadach określonych w Dziale VIII ustawy  Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz szczegółowych warunkach i trybie rekrutacji do Szkoły Doktorskiej w roku akademickim 2024/2025 (określonych w § 5 Uchwały nr 12 Senatu ZUT z dnia 29 stycznia 2024 r.).

Językami wykładowymi w Szkole Doktorskiej są język polski i język angielski.

Proces rekrutacji oraz rozmowa kwalifikacyjna mogą odbywać się w języku polskim lub języku angielskim. Decyzję w sprawie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim podejmuje dyrektor Szkoły Doktorskiej.

Osoba, która przystępuje do rekrutacji oraz wyraża chęć odbycia kształcenia w Szkole Doktorskiej w języku angielskim, ma obowiązek zgłosić ten fakt dyrektorowi Szkoły Doktorskiej pisemnie lub drogą elektroniczną (e-mail) najpóźniej na 14 dni przed planowanym terminem rozmowy kwalifikacyjnej. Dyrektor Szkoły Doktorskiej udziela kandydatowi odpowiedzi – informując go o możliwości lub braku możliwości rekrutacji i kształcenia w języku angielskim najpóźniej na 7 dni przed planowanym terminem rozmowy kwalifikacyjnej.

Kandydat będący cudzoziemcem może być przyjęty do Szkoły Doktorskiej, prowadzącej kształcenie tylko w języku polskim, jeżeli posiada:

  1. certyfikat ukończenia kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego ds. nauki, lub
  2. certyfikat ukończenia kursu języka polskiego wydany przez odpowiednią jednostkę za granicą, lub
  3. dyplom ukończenia jednolitych studiów magisterskich lub studiów II stopnia w uczelni za granicą, w której zajęcia były prowadzone w języku polskim, lub
  4. dyplom ukończenia studiów wyższych w Polsce, które były prowadzone w języku polskim, lub
  5. certyfikat znajomości języka polskiego, potwierdzający znajomość języka polskiego jako obcego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (teks jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 672, z późn. zm.), co najmniej na poziomie biegłości językowej C1.

Kandydatom posiadającym zaświadczenie o niepełnosprawności zapewnia się na ich wniosek, we współpracy z Biurem Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością (BON) ZUT, pomoc i udogodnienia, w procesie rekrutacji stosowne do indywidualnych potrzeb. Osoba opiekująca się doktorantem z niepełnosprawnością lub tłumacz języka migowego nie mogą być merytorycznie bądź zawodowo związani z dyscypliną naukową, w której kandydat zamierza realizować rozprawę doktorską. Kandydat składa wniosek wraz z kompletem dokumentów rekrutacyjnych do Szkoły Doktorskiej.

Wyniki rekrutacji są jawne i podlegają upublicznieniu w systemie IRK.

 

Kryteria oceny kandydata do Szkoły Doktorskiej

etap I

Lp.

Kryterium oceny kandydata

Maksymalna liczba punktów

Wykaz dokumentów potwierdzających osiągnięcia kandydata

1.

Wynik ukończenia studiów wyższych:

a)   zakończonych tytułem zawodowym magistra, magistra inżyniera albo równorzędnym;

b)  I stopnia – w przypadku kandydatów posiadających wyjątkowe osiągnięcia naukowe, o których mowa w § 2 ust. 2;

c)   lub średnia ważona ocen z toku tych studiów dla kandydatów, przed planowaną obroną pracy magisterskiej oraz posiadających wyjątkowe osiągnięcia naukowe, o których mowa w § 2 ust. 2;

przelicza się według następującej skali:

a)             ≥ 4,75 – 15 pkt

b)            ≥ 4,25 < 4,75 – 10 pkt

c)             ≥ 4,00 < 4,25 – 5 pkt

d)            < 4,00 – 0 pkt

Uwaga: W przypadku braku wyniku ukończenia studiów na dyplomie do wyznaczenia punktów bierze się pod uwagę średnią ważoną uzyskaną z ocen z toku kształcenia, którą przelicza się na stosowaną powyżej skalę.

15

1.     Dyplom ukończenia studiów wyższych lub zaświadczenie o średniej ważonej z toku studiów.

2.     Suplement do dyplomu.

2.

Udokumentowana działalność publikacyjna (autorstwo i/lub współautorstwo, w tym prac przyjętych do druku) obejmująca prace z ostatnich 5 lat:

1)                  artykuły naukowe opublikowane w roku 2019 i latach późniejszych w czasopismach naukowych i recenzowanych materiałach z konferencji międzynarodowych, ocenia się zgodnie z Komunikatem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 17 lipca 2023 r. z późn. zm. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych , przyznając następującą liczbę punktów:

a)   za 200 pkt – 25 pkt

b)  za 140 pkt – 22,5 pkt

c)   za 100 pkt – 20 pkt

d)  za 70 pkt – 17,5 pkt

e)   za 40 pkt – 15 pkt

f)   za 20 pkt – 10 pkt

2)                  monografie, rozdziały w monografiach naukowych oraz redakcje naukowe monografii ocenia się zgodnie z Komunikatem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2021 r. w sprawie wykazu wydawnictw publikujących recenzowane monografie naukowe, przyznając następującą liczbę punktów:

a)   za monografię z poziomu II (200 pkt) – 25 pkt

b)  za monografię z poziomu I (80 pkt) – 17,5 pkt

c)   za rozdział w monografii z poziomu II (200 pkt) – 6,5 pkt

d)  za rozdział w monografii z poziomu I (80 pkt) – 4 pkt

3)                  za każdą pracę opublikowaną w czasopismach spoza wskazanego wykazu czasopism, przyznaje się 3 pkt

Działalność artystyczną obejmującą prace z ostatnich 5 lat, ocenia się na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 31 lipca 2020 r. (Dz.U. 2020 poz. 1352. z późn. zm.)

4)                  indywidualna autorska wystawa prezentująca dzieła plastyczne, zorganizowana przez renomowany ośrodek artystyczny albo renomowaną instytucję kultury za 200 pkt przyznaje się 25 pkt;

5)                  autorstwo dzieł plastycznych lub projektów artystycznych, realizacja multimedialna, rzeźbiarska lub konserwatorska, cykl prac plastycznych lub kolekcja projektowa, rozpowszechniona podczas znaczącego wydarzenia artystycznego lub naukowego, za każde osiągnięcie przyznaje się następującą liczbę punktów:

a)             za osiągnięcie międzynarodowe za 200 pkt – 25 pkt,

b)            za osiągniecie ogólnopolskie za 100 pkt – 12,5 pkt,

c)             za osiągnięcie ogólnopolskie za 75 pkt – 8 pkt.

6)                  dzieło z zakresu sztuk projektowych, w tym wzornictwa przemysłowego, architektury wnętrz, architektury krajobrazu za każde osiągnięcie przyznaje się następującą liczbę punktów:

a)             za 200 pkt – 25 pkt

b)            za 100 pkt – 12,5 pkt

c)             za 75 pkt – 10 pkt

25

1.   Pierwsza strona artykułu lub rozdziału monografii zawierające:

-  nazwisko autora/ów,

-  tytuł artykułu lub rozdziału monografii,

-  nazwę czasopisma lub tytuł monografii,

-  rok wydania,

-  numer ISBN/ISSN/eISBN/eISSN, DOI (jeśli został nadany).

2.   Zaświadczenie od wydawcy  o przyjęciu artykułu/rozdziału w monografii do druku oraz i ich kopia.

3.   Katalog ISBN, strony: www organizatora, wydarzenia, zaświadczenie od organizatora.

3.

Udokumentowaną działalność wynalazczą, w tym: patenty, uzyskane prawa ochronne na wzory użytkowe i wyłączne prawa hodowców do odmian roślin oraz zgłoszenia (autorstwo i/lub współautorstwo) z ostatnich 5 lat ocenia się następująco:

1)  za uzyskany patent, prawo ochronne na wzór użytkowy, wyłączne prawo hodowcy do odmiany roślin przyznane przez Centralny Ośrodek Badania Odmian Roślin Uprawnych albo Wspólnotowy Urząd Ochrony Roślin (Community Plant Variety Office) – 20 pkt

2)  za zgłoszenie patentowe, zgłoszenie prawa na wzór użytkowy lub zgłoszenie prawa hodowcy do odmiany roślin – 5 pkt.

20       

1.   Decyzja o przyznaniu patentu/prawa ochronnego, wzoru użytkowego, wyłącznego prawa hodowcy do odmian roślin oraz zgłoszenia.

2.   Zaświadczenie potwierdzające złożenie patentu, wniosku o prawo ochronne, wzór użytkowy, wyłączne prawo hodowcy do odmian roślin.

4.

Udział* w konferencjach naukowych (z ostatnich 5 lat) ocenia się następująco:<s></s>

1)  w międzynarodowej (przedstawienie referatu/plakatu) – 3 pkt

2)  w krajowej (przedstawienie referatu/plakatu) – 2 pkt

3)  w studenckiej lub doktoranckiej (przedstawienie referatu/plakatu) – 1 pkt

*Punktowane są wyłącznie wystąpienia konferencyjne, samo uczestnictwo jako wolny słuchacz nie jest punktowane

5          

1.   Zaświadczenie/certyfikat od organizatora konferencji.

2.   Materiały pokonferencyjne/program konferencji zawierające strony, na których widnieje:

- nazwisko autora,

- tytuł prezentowanego wykładu/ referatu, komunikatu lub posteru,

- rodzaj konferencji, nazwę i  termin konferencji.

5.

Mobilność (z ostatnich 5 lat) ocenia się następująco:

1)  udział w programie/stażu międzynarodowym – 10 pkt

2)  udział w programie/stażu krajowym 5 pkt

10

1.   Świadectwo udziału w programie międzynarodowym lub krajowym.

2.   Wpis w suplemencie do dyplomu.

3.   Potwierdzenie udziału w wymianie akademickiej.

4.   Zaświadczenie od pracodawcy o odbyciu stażu przez kandydata.

6.

Aktywność społeczną i organizacyjną (z ostatnich 5 lat) oraz nagrody i wyróżnienia ocenia się następująco:

1)  za każdą udokumentowaną formę działalności społecznej lub organizacyjnej przyznaje się 1 pkt;

2)  przez aktywność społeczną i organizacyjną rozumie się:

a)   działalność przez co najmniej 1 rok w studenckim, doktoranckim kole naukowym lub towarzystwie naukowym,

b)  działalność przez co najmniej 1 rok w organizacji studenckiej, doktoranckiej lub uczelnianej;

c)   członkostwo w komitetach organizacyjnych konferencji/sympozjów naukowych, debat, wystaw/konkursów, plenerów artystycznych, czynny udział w promocji wydziału/uczelni;

3) za każdą udokumentowaną nagrodę/wyróżnienie przyznaje się następującą liczbę punktów:

a)     5 pkt za nagrody międzynarodowe,

b)    3 pkt za nagrody krajowe,

c)     2 pkt za wyróżnienia międzynarodowe,

d)    1 pkt za wyróżnienia krajowe.

5          

1.   Potwierdzenie członkostwa podpisane przez opiekuna lub przewodniczącego koła naukowego, przewodniczącego towarzystwa naukowego, zawierające informację o długości trwania członkostwa kandydata i pełnionych funkcjach.

2.   Zaświadczenie wystawione przez organizatora konferencji/debaty/pleneru/  wystawy.

3.   Materiały konferencyjne (strony potwierdzające udział).

4.   Potwierdzenie udziału  
w promocji wydziału/uczelni.

5.   Potwierdzenie członkostwa  w organizacjach studenckich lub doktoranckich, zawierające informacje o długości trwania członkostwa kandydata i pełnionych funkcjach.

6.   Wpis w suplemencie do dyplomu.

7.   Decyzja/dyplom
o przyznaniu nagrody/wyróżnienia lub inny dokument potwierdzający znalezienie się w gronie osób nagrodzonych oraz informację o zasięgu konkursu (np. zaświadczenie organizatora lub ogłoszenie o konkursie).

7.

Udział w realizacji projektów (z ostatnich 5 lat) ocenia się następująco:

1)  naukowo-badawczych:

a)   kierownik projektu międzynarodowego – 10 pkt,

b)  wykonawca w projekcie międzynarodowym – 5 pkt,

c)   kierownik projektu krajowego – 7 pkt,

d)  wykonawca/wolontariusz w projekcie krajowym – 3 pkt

lub

2)  informatycznych:

a)   główny wykonawca – 10 pkt,

b)  wykonawca– 5 pkt,

lub

3)  architektonicznych/budowlanych:

a)   główny autor projektu – 10 pkt

b)  współautor projektu – 5 pkt

4) artystycznych:

a)    prezentacja prac artystycznych (np. wystawowa) w instytucji artystycznej lub placówce o utrwalonym prestiżu artystycznym – indywidualna – 10 pkt

b)                                                   – 5 pkt

10       

1.       Decyzja o przyznaniu projektu.

2.   Zaświadczenie/umowa potwierdzające udział
w projekcie.

3.   Dokumentację projektową
(w szczególności strony zawierające informację o funkcji jaką pełnił kandydat w jej przygotowaniu).

4.   Zaświadczenie organizatora/kuratora wystawy lub katalog/plakat/zaproszenie zawierające informacje o podmiocie organizującym, dacie, miejscu i charakterze osiągnięcia (wystawa indywidulana/zbiorowa) oraz prezentowanej pracy/pracach.

8.

Konspekt projektu badawczego

Projekt badawczy powinien być opisany maksymalnie na 5 stronach znormalizowanego maszynopisu oraz zawierać następujące elementy:

1)   zdefiniowanie problemu badawczego, celu badań, tez i hipotez badawczych (max. 10 pkt),

2)  nowatorstwo i oryginalność projektu badawczego (max. 10 pkt),

3)  aktualny stan badań na świecie (max. 10 pkt),

4)  metodę/metody badawcze służące do rozwiązania problemu badawczego (max. 10 pkt)

40

Maszynopis konspektu badawczego.

 

Suma punktów

130

 

 

etap II

Lp.

Kryteria stosowane w ocenie rozmowy kwalifikacyjnej

Maksymalna liczba punktów

1.

Ocena projektu badawczego/artystycznego z uwzględnieniem wartości merytorycznej

15

2.

Ocena kandydata w zakresie znajomości najnowszych trendów badań w obszarze zgodnym z tematyką projektu badawczego/artystycznego

15

3.

Ocena umiejętności prezentacji projektu badawczego/artystycznego

20

 

Suma punktów

50

 

Doktorat Wdrożeniowy - Kryteria oceny kandydata do Szkoły Doktorskiej

etap I

Lp.

Kryterium oceny kandydata

Maksymalna liczba punktów

Wykaz dokumentów potwierdzających osiągnięcia kandydata

1.

Wynik ukończenia studiów wyższych, zakończonych tytułem zawodowym magistra, magistra inżyniera albo równorzędnym

przeliczane są według następującej skali:

a)   ≥ 4,75 – 15 pkt

b)  ≥ 4,25 < 4,75 – 10 pkt

c)   ≥ 4,00 < 4,25 – 5 pkt

d)  < 4,00 – 0 pkt.

Uwaga: W przypadku braku wyniku ukończenia studiów na dyplomie, do wyznaczenia punktów bierze się pod uwagę średnią ważoną uzyskaną z ocen z toku kształcenia, którą przelicza się na stosowaną powyżej skalę.

15       

1.       Dyplom ukończenia studiów wyższych lub zaświadczenie o średniej ważonej z toku studiów.

2.     Suplement do dyplomu.

2.

Udokumentowana działalność publikacyjna (autorstwo i/lub współautorstwo, w tym prac przyjętych do druku) obejmująca prace z ostatnich 5 lat:

1) artykuły naukowe opublikowane w roku 2019 i latach późniejszych w czasopismach naukowych i recenzowanych materiałach z konferencji międzynarodowych, ocenia się zgodnie z Komunikatem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 17 lipca 2023 r. z późn. zm. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych przyznając następującą liczbę punktów:

a)   za 200 pkt – 25 pkt

b)  za 140 pkt – 22,5 pkt

c)   za 100 pkt – 20 pkt

d)  za 70 pkt – 17,5 pkt

e)   za 40 pkt – 15 pkt

f)   za 20 pkt – 10 pkt

1) monografie, rozdziały w monografiach naukowych oraz redakcje naukowe monografii ocenia się zgodnie Komunikatem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2021 r. w sprawie wykazu wydawnictw publikujących recenzowane monografie naukowe , przyznając następującą liczbę punktów:

a)   za monografię z poziomu II (200 pkt) – 25 pkt

b)  za monografię z poziomu I (80 pkt) – 17,5 pkt

c)   za rozdział w monografii z poziomu II (200 pkt) – 6,5 pkt

d)  za rozdział w monografii z poziomu I (80 pkt) – 4 pkt

2) za każdą pracę opublikowaną w czasopismach spoza wskazanego wykazu czasopism, przyznaje się 3 pkt

Udokumentowana działalność publikacyjna (autorstwo i/lub współautorstwo, w tym prac przyjętych do druku) obejmująca prace z ostatnich 5 lat:

Działalność artystyczną obejmującą prace z ostatnich 5 lat, ocenia się na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 31 lipca 2020 r. (Dz.U. 2020 poz. 1352 z późn. zm.)

5)   indywidualna autorska wystawa prezentująca dzieła plastyczne, zorganizowana przez renomowany ośrodek artystyczny albo renomowaną instytucję kultury za 200 pkt przyznaje się 25 pkt;

6)   autorstwo dzieła plastycznego lub projektu artystycznego, realizację multimedialną, rzeźbiarską lub konserwatorską, cykl prac plastycznych lub kolekcję projektową, rozpowszechnioną podczas znaczącego wydarzenia artystycznego lub naukowego za każde osiągnięcie, przyznaje się następującą liczbę punktów:

a)   za osiągnięcie międzynarodowe za 200 pkt – 25 pkt,

b)  za osiągniecie ogólnopolskie za 100 pkt – 12,5 pkt,

c)   za osiągnięcie ogólnopolskie za 75 pkt – 8 pkt.

7)   dzieło z zakresu sztuk projektowych w tym wzornictwa przemysłowego, architektury wnętrz, architektury krajobrazu za każde osiągnięcie przyznaje się następującą liczbę punktów:

a) za 200 pkt – 25 pkt

b) za 100 pkt – 12,5 pkt

c) za 75 pkt – 10 pkt

25

1.       25kt

1.   Pierwsza strona artykułu lub rozdziału monografii zawierające:

-         nazwisko autora/ów,

-         tytuł artykułu lub rozdziału monografii,

-         nazwę czasopisma lub tytuł monografii,

-         rok wydania,

-         numer ISBN/ISSN/eISBN/eISSN, DOI (jeśli został nadany).

2.   Zaświadczenie od wydawcy
o przyjęciu artykułu/rozdziału
w monografii do druku oraz i ich kopia.

3.   Katalog ISBN, strony: www organizatora, wydarzenia, zaświadczenie od organizatora.

 

3.

Udokumentowaną działalność wynalazczą, w tym: patenty, uzyskane prawa ochronne na wzory użytkowe i wyłączne prawa hodowców do odmian roślin oraz zgłoszenia (autorstwo i/lub współautorstwoz ostatnich 5 lat ocenia się następująco:

1)  za uzyskany patent, prawo ochronne na wzór użytkowy, wyłączne prawo hodowcy do odmiany rośliny przyznanego przez Centralny Ośrodek Badania Odmian Roślin Uprawnych albo Wspólnotowy Urząd Ochrony Roślin (Community Plant Variety Office) – 20 pkt

2)   za zgłoszenie patentowe, zgłoszenie prawa na wzór użytkowy lub zgłoszenie prawa hodowcy do odmiany roślin – 5 pkt

20       

1.     Decyzja o przyznaniu patentu/prawa ochronnego, wzoru użytkowego, wyłącznego prawa hodowcy do odmian roślin oraz zgłoszenia.

2.     Zaświadczenie potwierdzające złożenie patentu, wniosku
o prawo ochronne, wzór użytkowy, wyłączne prawo hodowcy do odmian roślin.

4.

Udział w konferencjach naukowych (z ostatnich 5 lat) ocenia się następująco:

1)  * w międzynarodowej j (przedstawienie referatu/plakatu) – 3 pkt

2)  * w krajowej(przedstawienie referatu/plakatu) – 2 pkt

*Punktowane są wyłącznie wystąpienia konferencyjne, samo uczestnictwo jako wolny słuchacz nie jest punktowane

5          

1.   Zaświadczenie od organizatora konferencji/certyfikat;

2.   Materiały pokonferencyjne/program konferencji zawierające strony, na których widnieje:

-      nazwisko autora,

-      tytuł prezentowanego wykładu/ referatu, komunikatu lub posteru,

-      rodzaj konferencji, nazwę
i termin konferencji.

5.

Mobilność (z ostatnich 5 lat) ocenia się następująco:<s></s>

1)  udział w programie międzynarodowym/stażu – 10 pkt

2)  udział w programie/stażu krajowym 5 pkt

10

1.   Świadectwo udziału w programie międzynarodowym lub krajowym.

2.   Wpis w suplemencie do dyplomu.

3.   Potwierdzenie udziału w wymianie akademickiej.

4.   Zaświadczenie od pracodawcy o odbyciu stażu przez kandydata.

6.

Udział w realizacji projektów (z ostatnich 5 lat) ocenia się następująco:

1)  naukowo-badawczych:

a)   kierownik projektu międzynarodowego – 10 pkt

b)  wykonawca w projekcie międzynarodowym – 7 pkt

c)   kierownik projektu krajowego – 7 pkt

d)  wykonawca/wolontariusz w projekcie krajowym – 3 pkt

lub

2)  informatycznych :

a)   główny wykonawca – 10 pkt

b)  wykonawca – 5 pkt

lub

3)  architektonicznych/budowlanych:

a)   główny autor projektu – 10 pkt

b)  współautor projektu – 5 pkt

4)   artystycznych:

a)   prezentacja prac artystycznych (np. wystawa) w instytucji artystycznej lub placówce o utrwalonym prestiżu artystycznym – indywidualna – 10 pkt

b)  prezentacja prac artystycznych (np. wystawa) w instytucji artystycznej lub placówce o utrwalonym prestiżu artystycznym – zespołowa – 5 pkt

10       

1.   Decyzja o przyznaniu projektu.

2.   Zaświadczenie/umowa potwierdzające udział w projekcie.

3.   Dokumentację projektową (w szczególności strony zawierające informację o funkcji jaką pełnił kandydat w jej przygotowaniu).

4.   Zaświadczenie organizatora/kuratora wystawy lub katalog/plakat/zaproszenie zawierające informacje o podmiocie organizującym, dacie, miejscu i charakterze osiągnięcia (wystawa indywidulana/zbiorowa) oraz prezentowanej pracy/pracach.

7.

Wyniki działalności badawczo-rozwojowej i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym:

1)  Za każdą działalność badawczo-rozwojową lub współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym – 5 pkt

2)  Za każdą udokumentowaną nagrodę/wyróżnienie przyznaje się następującą liczbę punktów:

a)   5 pkt za nagrody międzynarodowe,

b)  3 pkt za nagrody krajowe,

c)   2 pkt za wyróżnienia międzynarodowe,

d)  1 pkt za wyróżnienia krajowe.

30       

1.   Dokumenty potwierdzające działalność badawczo-rozwojową lub współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym.

2.   Decyzja/dyplom o przyznaniu nagrody/wyróżnienia lub inny dokument potwierdzający znalezienie się w gronie osób nagrodzonych oraz informację o zasięgu konkursu (np. zaświadczenie organizatora lub ogłoszenie o konkursie).

8.

Konspekt projektu badawczego powinien być opisany maksymalnie na 5 stronach standardowego maszynopisu oraz zawierać następujące elementy:

1)  zdefiniowanie problemu badawczego, celu badań, tez i hipotez badawczych (max. 10 pkt)

2)  nowatorstwo i oryginalność projektu badawczego, znaczenie dla przedsiębiorcy (max. 10 pkt)

3)  aktualny stan badań na świecie (max. 10 pkt)

4)  metodę/metody badawcze służące do rozwiązania problemu badawczego (max. 10 pkt)

40

Maszynopis konspektu badawczego.

 

Suma punktów

155

 

etap II

Lp.

Kryteria stosowane w ocenie rozmowy kwalifikacyjnej

Maksymalna liczba punktów

1.

Ocena projektu badawczego/artystycznego, z uwzględnieniem wartości merytorycznej oraz znaczenia wyników planowanej działalności naukowej dla rozwoju innowacyjności i gospodarki

15

2.

Ocena kandydata w zakresie znajomości najnowszych trendów badań w obszarze zgodnym z tematyką projektu badawczego/artystycznego

15

3.

Ocena umiejętności prezentacji projektu badawczego/artystycznego

20

 

Suma punktów

50

 

 

 

 

 

 

Kształcenie

Dziedzina naukDyscyplina

inżynieryjno-technicznych

architektura i urbanistyka

automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne

informatyka techniczna  i telekomunikacja

inżynieria chemiczna

inżynieria lądowa, geodezja i transport

inżynieria materiałowa

inżyniera mechaniczna

inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka

rolniczych

rolnictwo i ogrodnictwo

technologia żywności i żywienia

zootechnika i rybactwo

ścisłych i przyrodniczych

nauki chemiczne

społecznych

ekonomia i finanse

sztuki

sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki

 Kształcenie w Szkole Doktorskiej:

  1. jest prowadzone w w trybie stacjonarnym i trwa 8 semestrów;
  2. prowadzi do uzyskania efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie ósmym Polskiej Ramy Kwalifikacji PRK, przy czym efekty uczenia się w zakresie znajomości nowożytnego języka obcego są potwierdzone certyfikatem lub dyplomem ukończenia studiów, poświadczającymi znajomość tego języka na poziomie biegłości językowej nie niższym niż B2;
  3. w zakresie działalności badawczej realizowane jest na podstawie Indywidualnego Planu Badawczego;
  4. realizowane jest na podstawie programu kształcenia;
  5. przygotowuje do uzyskania stopnia doktora;
  6. kończy się złożeniem rozprawy doktorskiej.

 Szczegółowy rozkład zajęć w semestrze zostanie podany do wiadomości przed rozpoczęciem semestru.

 

 

Limity miejsc

Lp.

Dyscyplina naukowa

Dziedzina nauk

Planowane limity przyjęć kandydatów

do Szkoły Doktorskiej w ZUT
(finansowanie z subwencji wydziałowych)

1.

Architektura i urbanistyka

inżynieryjno-technicznych

2

WA

2.

Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne

5

WE

3.

Informatyka techniczna i telekomunikacja

7

WI

4.

Inżynieria chemiczna

2

WTiICh

5.

Inżynieria lądowa, geodezja i transport

2

WBiIŚ

6.

Inżynieria materiałowa

2

WTiICh

1

WIMiM

7.

Inżynieria mechaniczna

3

8.

Inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka

1

WBiIŚ

2

WKŚiR

 

9.

Rolnictwo i ogrodnictwo

rolniczych

0

10.

Technologia żywności i żywienia

3

WNoŻiR

 

11.

Zootechnika i rybactwo

0

4

WBiHZ

12.

Nauki chemiczne

ścisłych i przyrodniczych

1

WTiICh

13.

Ekonomia i finanse

społecznych

1

WEkon

14.

Sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuk

sztuki

1

WA

Ogółem

37

 

 

Wykaz dokumentów

I etap rekrutacji:

  1. Kandydat zobowiązany jest dostarczyć następujące dokumenty:

    1. kwestionariusz przyjęcia do Szkoły Doktorskiej (wydruk z IRK);
    2. zaświadczenie złożenia kompletu dokumentów (wydruk z IRK);
    3. potwierdzenie wniesienia opłaty rekrutacyjnej;
    4. odpis dyplomu ukończenia jednolitych studiów magisterskich lub studiów II stopnia lub w przypadku określonym w § 2 ust. 2 dyplom ukończenia studiów I stopnia albo zaświadczenie o średniej ocen z przebiegu toku jednolitych studiów magisterskich;
    5. suplement do dyplomu ukończenia jednolitych studiów magisterskich lub studiów II stopnia lub jego kopię (oryginał dokumentu do wglądu komisji rekrutacyjnej) albo wyciąg z indeksu (indeksów) potwierdzony przez macierzystą szkołę wyższą;
    6. zaświadczenie o średniej ocen z przebiegu toku studiów drugiego stopnia lub jednolitych magisterskich wydane przez uczelnię, w przypadku braku suplementu do dyplomu lub braku średniej w suplemencie do dyplomu;
    7. zaświadczenie o planowanym terminie egzaminu magisterskiego potwierdzonym przez jednostkę, w której realizowana jest praca (jeśli dotyczy);
    8. zgłoszenie posiadania najwyższych osiągnięć naukowych w przypadku określonym w § 2 ust. 2 (jeśli dotyczy);
    9. portfolio kandydata potwierdzające działalność naukowo-badawczą związaną z dyscypliną lub dziedziną preferowaną przez kandydata, w tym wykaz publikacji, wystąpień konferencyjnych i działalności popularyzującej naukę, zgłoszenia patentowe, uzyskane patenty, staże naukowe zagraniczne i krajowe, staże przemysłowe, udział w wymianie międzynarodowej, kierownictwo/udział w projektach badawczych/architektonicznych/informatycznych/ budowlanych/artystycznych, informacja o wystawach, plenerach, uzyskane nagrody i wyróżnienia, odbyte szkolenia, aktywność w kołach naukowych, towarzystwach naukowych, przebieg kariery zawodowej: wzór portfolio (format:  docx, rozmiar:  29 kB), wzór portfolio dla doktoranta wdrożeniowego (format:  docx, rozmiar:  29 kB);
    10. dokumenty potwierdzające wskazaną w portfolio działalność naukowo-badawczą i artystyczną wymienione w tabeli 1 (oryginały do wglądu);
    11. kopię certyfikatu (oryginały do wglądu) potwierdzającego znajomość nowożytnego języka obcego na poziomie biegłości językowej co najmniej B2, lub dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie biegłości językowej B2, jeśli nie ma takiej informacji w suplemencie do dyplomu. (wykaz certyfikatów i dokumentów potwierdzających znajomość nowożytnego języka angielskiego na poziomie biegłości językowej co najmniej B2 stanowi załącznik nr 1 do (uchwały nr 12 Senatu ZUT z dnia 29 stycznia 2024 r.);
    12. oświadczenie kandydata potwierdzające, że: nie jest/jest doktorantem w innej szkole doktorskiej, nie jest/jest uczestnikiem studiów doktoranckich, nie uczestniczy/uczestniczy w rekrutacji do innej szkoły doktorskiej, nie posiada/posiada stopień doktora, a jego kształcenie w Szkole Doktorskiej wiąże się/nie wiąże się z zatrudnieniem w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie na podstawie umowy o pracę z wynagrodzeniem, którego wysokość przekracza wysokość wynagrodzenia profesora (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do uchwały nr 12 Senatu ZUT z dnia 29 stycznia 2024 r.);
    13. w przypadku posiadania stopnia doktora, kopię dyplomu doktorskiego (oryginał do wglądu);
    14. inne dokumenty potwierdzające działalność naukowo-badawczą lub/i artystyczną lub inne osiągnięcia, które kandydat uważa za istotne w procesie rekrutacji do Szkoły, które nie zostały wymienione w portfolio (oryginały do wglądu);
    15. oświadczenie dziekana wydziału, na którym kandydat ma realizować prace badawcze związane z przygotowaniem rozprawy doktorskiej, o możliwości realizacji badań naukowych tematycznie związanych z przedmiotem rozprawy (wydruk z IRK);
    16. oświadczenie proponowanego promotora o wyrażeniu zgody na objęcie obowiązków promotora (wydruk z IRK);
    17. opinię proponowanego promotora rozprawy doktorskiej (opcjonalnie);
    18. list motywacyjny kandydata;
    19. aktualną kolorową fotografię spełniającą wymagania zdjęcia do dowodu osobistego (podpisaną imieniem i nazwiskiem) oraz dodatkowo wersję elektroniczną zdjęcia, którą należy umieścić w IRK;
    20. podanie o miejsce w domu studenckim (o ile kandydat ubiega się o nie);

  2. Oprócz wymienionych w ust. 1 dokumentów kandydat składa konspekt projektu badawczego (format:  docx, rozmiar:  13,67 kB). W przypadku kandydata będącego cudzoziemcem konspekt może być przygotowany w języku angielskim.
  3. Kandydat będący cudzoziemcem oprócz dokumentów, wskazanych w ust. 1 i 2, zobowiązany jest ponadto złożyć:

    1. kserokopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia (oryginał dokumentu do wglądu komisji rekrutacyjnej);
    2. dokument potwierdzający znajomość języka polskiego zgodnie z wykazem umieszczonym § 2 ust. 12 Uchwały nr 12 Senatu ZUT z dnia 29 stycznia 2024 r. (dotyczy tylko cudzoziemców chcących podjąć kształcenie w języku polskim).

  4. Kandydat do Szkoły, który posiada dyplom ukończenia studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, wydany za granicą, może być uznany za równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi i tytule zawodowym:

    1. na podstawie umowy międzynarodowej, określającej równoważność,
    2. na podstawie art. 326 ustawy,
    3. w drodze nostryfikacji.

  5. Za uprawniający do podjęcia kształcenia w Szkole Doktorskiej uważany będzie dyplom uzyskany za granicą, który daje możliwość ubiegania się o nadanie stopnia doktora w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która go wydała.
  6. Zagraniczne dokumenty o wykształceniu powinny być odpowiednio zalegalizowane lub opatrzone apostille.
  7. Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny zostać przetłumaczone na język polski przez:

    1. polskiego tłumacza przysięgłego wpisanego na listę tłumaczy Ministerstwa Sprawiedliwości,
    2. tłumacza w kraju macierzystym kandydata z tym, że tłumaczenie takie powinno zostać potwierdzone przez polskiego konsula urzędującego w tym kraju.

  8. W przypadku ubiegania się o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej prowadzonej w języku angielskim, kandydat powinien dostarczyć certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego wymieniony w załączniku nr 1 Uchwały nr 12 Senatu ZUT z dnia 29 stycznia 2024 r.

Uczelnia w indywidualnych przypadkach będzie akceptowała skany dokumentów określonych w ust. 1 i 2, z zastrzeżeniem że kandydat zobowiązany będzie do przedstawienia oryginałów dokumentów, do wglądu, w terminie do 30 września.

Dokumenty należy złożyć w sekretariacie Szkoły Doktorskiej osobiście za okazaniem dokumentu tożsamości lub przez osobę posiadającą stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub za pomocą operatora pocztowego. Za termin doręczenia dokumentów do Szkoły Doktorskiej uznaje się wówczas termin ich nadania w polskiej placówce pocztowej.

- osobiście

                  Adres: al. Piastów 19, 70-310 Szczecin, pokój 146, budynek Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki, poniedziałek - piątek w godzinach: 8:00 - 13:00

- pocztą tradycyjną (zalecamy - list polecony za potwierdzeniem zwrotnym)

                 Adres korespondencyjny: al. Piastów 17, 70-310 Szczecin z dopiskiem – REKRUTACJA DO SZKOŁY DOKTORSKIEJ

 W razie niedostarczenia przez kandydatów dokumentów w wyznaczonym terminie i miejscu, bądź dostarczenia dokumentów niekompletnych, kandydat zostaje wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. Wezwanie do uzupełnienia informacji jest skierowane w formie elektronicznej za pośrednictwem adresu e-mail wskazanego przez kandydata w dokumentach rekrutacyjnych. W przypadku nieustosunkowania się do wezwania lub braku wskazania adresu e-mail, Kandydat nie zostaje dopuszczony do dalszych etapów postępowania rekrutacyjnego.

Kandydat będący cudzoziemcem lub kandydat przebywający za granicą może złożyć wniosek do dyrektora Szkoły Doktorskiej o możliwość złożenia dokumentacji w formie elektronicznej z jednoczesnym zobowiązaniem do dostarczenia oryginału dokumentów przed ustaleniem listy osób przyjętych do Szkoły Doktorskiej, nie później niż do 30 września.

Kandydat posiadający orzeczenie o niepełnosprawności wydane na podstawie przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 573, ze zm.) składa je wraz z innymi dokumentami rekrutacyjnymi, jeśli ma zamiar skorzystania z dodatkowych uprawnień wynikających z przepisów prawa.

II etap rekrutacji - rozmowa kwalifikacyjna:

Przygotowanie prezentacji, wg wzoru,  maksymalnie 10 slajdów - wzór prezentacji (format:  pptx, rozmiar:  2,11 MB)

Baza promotorów

Baza promotorów Szkoły Doktorskiej w ZUT w Szczecinie w podziale na dyscypliny naukowe

Dyscyplina

 Tytuł/stopień naukowy imię i nazwisko Tytuł/stopień naukowy imię i nazwisko

 

architektura i urbanistyka

dr hab. inż. arch. Krzysztof Bizio (format:  pdf, rozmiar:  143 kB)

hab. inż. arch. Magdalena Czałczyńska-Podolska, prof. ZUT

dr hab. inż. arch. Klara Czyńska, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  231 kB)

dr hab. inż. arch. Grzegorz Wojtkun, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  147 kB)

dr hab. inż. arch. Adam Zwoliński, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  153 kB)

automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne

prof. dr hab. inż. Tomasz Chady (format:  pdf, rozmiar:  169 kB)

prof. dr hab. inż. Konstanty Gawrylczyk (format:  pdf, rozmiar:  205 kB)

prof. dr hab. inż. Krzysztof Okarma (format:  pdf, rozmiar:  178 kB)

dr hab. inż. Paweł Dworak, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  165 kB)

dr hab. inż. Przemysław Łopato, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  285 kB)

dr hab. inż. Przemysław Mazurek, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  159 kB)

dr hab. inż. Witold Mickiewicz, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  163 kB)

dr hab. inż. Grzegorz Psuj prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  239 kB)

dr hab. inż. Marcin Wardach, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  165 kB)

dr hab. inż. Marcin Ziółkowski, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  167 kB)

informatyka techniczna i telekomunikacja

prof. dr hab. inż. Aleksandr Cariow (format:  pdf, rozmiar:  152 kB)

prof. dr hab. inż. Krzysztof Okarma (format:  pdf, rozmiar:  178 kB)

dr hab. inż. Paweł Forczmański, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  157 kB)

dr hab. inż. Dariusz Frejlichowski, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  162 kB)

dr hab. inż. Tomasz Hyla, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  197 kB)

dr hab. inż. Przemysław Klęsk, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  182 kB)

dr hab. inż. Przemysław Korytkowski, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  145 kB)

dr hab. inż. Marcin Korzeń, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  145 kB)

dr hab. inż. Krzysztof Małecki, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  160 kB)

dr hab inż Przemysław Mazurek, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  159 kB)

dr hab. inż. Marcin Pluciński, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  167 kB)

dr hab. inż. Przemysław Różewski, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  162 kB)

dr hab. inż Grzegorz Ulacha, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  234 kB)

inżynieria chemiczna

prof. dr hab. inż. Zbigniew Czech (format:  pdf, rozmiar:  158 kB)

prof. dr hab. inż. Elżbieta Filipek (format:  pdf, rozmiar:  172 kB)

prof. dr hab. inż. Marek Gryta (format:  pdf, rozmiar:  170 kB)

prof. dr hab. inż. Antoni W. Morawski (format:  pdf, rozmiar:  242 kB)

prof. dr hab. inż. Sylwia Mozia (format:  pdf, rozmiar:  151 kB)

prof. dr hab. inż. Jacek Przepiórski (format:  pdf, rozmiar:  144 kB)

prof. dr hab. inż. Agnieszka Wróblewska (format:  pdf, rozmiar:  159 kB)

prof. dr hab. inż. Elżbieta Tomaszewicz  (format:  pdf, rozmiar:  205 kB)

dr hab. inż. Monika Bosacka, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  149 kB)

dr hab. inż. Anna Błońska-Tabero, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  147 kB)

dr hab. inż. Agnieszka Kowalczyk, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  209 kB)

dr hab. inż. Zofia Lendzion-Bieluń, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  239 kB)

dr hab. inż. Katarzyna Wilpiszewska, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  176 kB)

dr hab. inż. Ewelina Kusiak-Nejman (format:  pdf, rozmiar:  183 kB)

dr hab. inż. Iwona Pełech (format:  pdf, rozmiar:  149 kB)

dr hab. inż. Beata Schmidt (format:  pdf, rozmiar:  200 kB)

inżynieria lądowa, geodezja i transport

prof. dr hab. inż. Elżbieta Horszczaruk (format:  pdf, rozmiar:  182 kB)

dr hab. inż. Paweł Mieczkowski (format:  pdf, rozmiar:  144 kB)

dr hab. inż. Katarzyna Zwarycz-Makles (format:  pdf, rozmiar:  166 kB)

inżynieria materiałowa

prof. dr hab. inż. Mirosława El Fray (format:  pdf, rozmiar:  214 kB)

prof. dr hab. inż. Elżbieta Filipek (format:  pdf, rozmiar:  172 kB)

prof. dr hab. inż. Elżbieta Horoszczaruk (format:  pdf, rozmiar:  182 kB)

prof. dr hab. inż. Jacek Przepiórski (format:  pdf, rozmiar:  144 kB)

prof. dr hab. inż. Ewa Mijowska (format:  pdf, rozmiar:  178 kB)

prof. dr hab. inż. Antoni Morawski (format:  pdf, rozmiar:  242 kB)

prof. dr hab. inż. Elżbieta Tomaszewicz  (format:  pdf, rozmiar:  205 kB)

dr hab. inż. Anna Błońska-Tabero, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  147 kB)

dr hab. inż. Monika Bosacka, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  149 kB)

dr hab. inż. Grażyna Dąbrowska, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  202 kB)

dr hab. inż. Krzysztof Kowalczyk, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  121 kB)

dr hab. inż. Katarzyna Wilpiszewska, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  176 kB)

dr hab. inż. Beata Zielińska (format:  pdf, rozmiar:  184 kB)

dr hab. inż. Beata Schmidt (format:  pdf, rozmiar:  200 kB)

inżynieria mechaniczna

dr hab. inż. Paweł Gutowski, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  219 kB)

dr hab. inż. Kamil Urbanowicz, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  170 kB)

dr hab. inż. Katarzyna Zwarycz-Makles (format:  pdf, rozmiar:  166 kB)


inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka

prof. dr hab. inż. Antoni Morawski (format:  pdf, rozmiar:  242 kB)
dr hab. inż. Hanna Siwek, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  180 kB)

dr hab. inż. Katarzyna Zwarycz-Makles (format:  pdf, rozmiar:  166 kB)

nauki chemiczne

prof. dr hab. inż. Elżbieta Filipek (format:  pdf, rozmiar:  172 kB)

prof. dr hab. inż. Elżbieta Tomaszewicz  (format:  pdf, rozmiar:  205 kB)

dr hab. inż. Monika Bosacka, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  149 kB)

dr hab. inż. Anna Błońska-Tabero, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  147 kB)


rolnictwo i ogrodnictwo

dr hab. inż. Marek Bury, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  193 kB)
dr hab. inż. Hanna Siwek, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  180 kB)
technologia żywności i żywienia


dr hab. inż. Iwona Adamska, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  143 kB)

dr hab. inż. Artur Ciemniak, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  145 kB)

dr hab. inż. Agata Witczak, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  182 kB)

prof. dr hab. inż. Mariusz Szymczak (format:  pdf, rozmiar:  164 kB)

zootechnika i rybactwo

dr hab. inż. Wioletta Biel, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  163 kB)

dr hab. inż. Artur Ciemniak, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  145 kB)

dr hab. inż. Jolanta Kiełpińska, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  202 kB)

dr hab. inż. Arkadiusz Nędzarek, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  204 kB)

dr hab. inż. Remigiusz Panicz, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  205 kB)

dr hab. inż. Adam Tański, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  197 kB)

prof dr hab Małgorzata Ożgo (format:  pdf, rozmiar:  179 kB)

sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztukidr hab. Renata Jackowiak, prof. ZUT (format:  pdf, rozmiar:  151 kB)

Akademiki

Zasady przyznawania miejsc w Domach Studenckich  Zachodniopomorskiego Uniwersytetu technologicznego w Szczecinie uczestnikom studiów doktoranckich oraz doktorantom Szkoły Doktorskiej

  1. Prorektor ds. Kształcenia w terminie do 30 kwietnia każdego roku kalendarzowego występuje do Prorektora ds. Studenckich w formie pisemnej z wnioskiem o przydzielenie określonej puli miejsc w domach studenckich na dany rok akademicki dla uczestników studiów doktoranckich i doktorantów Szkoły doktorskiej.
  2. Informację o liczbie przyznanych miejsc w domach studenckich Prorektor ds. Kształcenia otrzymuje w formie pisemnej najpóźniej do 30 czerwca każdego roku kalendarzowego.
  3. Za przyjmowanie wniosków od uczestników studiów doktoranckich  i doktorantów Szkoły Doktorskiej oraz za sprawy rozdziału miejsc odpowiada Dział Kształcenia.
  4. Uczestnik studiów doktoranckich i doktorant Szkoły Doktorskiej ubiegający się o przyznanie miejsca w domu studenckim w kolejnym roku akademickim zobowiązany jest do złożenia wniosku w terminie do 31 sierpnia każdego roku kalendarzowego.
  5. Wzór wniosku, o którym mowa w pkt 4 stanowi załącznik nr 1 do niniejszych zasad. Wniosek jest dostępny na stronie internetowej Uczelni w zakładce „Szkoła Doktorska/Dokumenty do pobrania” oraz w formie papierowej w Szkole Doktorskiej.
  6. Miejsce w domu studenckim dla uczestników studiów doktoranckich i doktorantów Szkoły Doktorskiej przyznawane jest na 12 miesięcy, tj. od października do 30 września kolejnego roku.
  7. W przypadku dysponowania wolnymi miejscami oraz na indywidualny wniosek uczestnika studiów doktoranckich albo doktoranta Szkoły Doktorskiej, zakwaterowanie w domu studenckim może nastąpić w trakcie roku akademickiego. Decyzję podejmuje kierownik domu studenckiego określając maksymalny termin zakwaterowania, z tym że uczestnika studiów doktoranckich, doktoranta Szkoły Doktorskiej obowiązują:

    1. do 30 czerwca br.  stawki określone w komunikacie o wysokości opłat za korzystanie z domów studenckich ZUT
    2. od 01 lipca do 30 września  br. stawki określone w komunikacie dotyczącym dobowych opłat za miejsce w domu studenckim.

  8. Uczestnik studiów doktoranckich, doktorant Szkoły Doktorskiej skreślony z listy doktorantów traci prawo do zamieszkania w domu studenckim z ostatnim dniem miesiąca, w którym nastąpiło skreślenie. Od następnego miesiąca zastosowanie mają przepisy komunikatu rektora ZUT o opłatach za dobowe korzystanie z domów studenckich.  W przypadku wznowienia studiów uczestnik studiów doktoranckich, może ponownie ubiegać się o miejsce w domu studenckim.
  9. Dział Kształcenia przekazuje kierownikowi osiedla studenckiego zatwierdzoną przez Prorektora ds. Kształcenia ostateczną listę osób, którym zostało przydzielone miejsce w domu studenckim w danym roku akademickim, w terminie do 20 września – w przypadku zakwaterowania od semestru zimowego,
  10. Informację o przyznaniu miejsca w domu studenckim Dział Kształcenia przekazuje  w formie pisemnej bezpośrednio do osób zainteresowanych.
  11. Zakwaterowanie w domu studenckim powinno nastąpić w terminie do 7 października – w przypadku zakwaterowania od semestru zimowego,
  12. W stosunku do uczestników studiów doktoranckich i doktorantów Szkoły Doktorskiej zamieszkujących w domach studenckich mają zastosowania przepisy Regulaminu domów studenckich ZUT.

Stypendia

Stypendium doktoranckie przyznawane jest na okres 12 miesięcy, począwszy od października. Łączny okres jego otrzymywania w Szkole Doktorskiej nie może przekroczyć 4 lat. Przy czym do tego okresu nie wlicza się okresu zawieszenia kształcenia w Szkole Doktorskiej. Zgodnie z art. 209 ust. 4 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wysokość miesięcznego stypendium doktoranckiego wynosi co najmniej: 37% wynagrodzenia profesora - do miesiąca, w którym została przeprowadzona ocena śródokresowa; 57% wynagrodzenia profesora - po miesiącu, w którym została przeprowadzona ocena śródokresowa.

Wysokość stypendium doktoranckiego oraz warunki i tryb przyznawania stypendium doktoranckiego w Szkole Doktorskiej

Akty Prawne

UCHWAŁA NR 12 Senatu Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 29 stycznia 2024 r. w sprawie Zasad rekrutacji na I rok kształcenia w Szkole Doktorskiej w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie w roku akademickim 2024/2025

RESOLUTION NO. 12 Senate of the West Pomeranian University of Technology in Szczecin
of January 29, 2024 On the Rules of recruitment for the first year of education at the Doctoral School at the West Pomeranian University of Technology in Szczecin in the academic year 2024/2025
 (format:  docx, rozmiar:  70 kB)

ZARZĄDZENIE NR 74 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 26 września 2024 r. zmieniające zarządzenie nr 22 Rektora ZUT z dnia 14 marca 2024 r. w sprawie szczegółowego harmonogramu postępowania kwalifikacyjnego oraz limitu przyjęć kandydatów na I rok kształcenia w Szkole Doktorskiej w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie w roku akademickim 2024/2025 finansowanych z subwencji wydziałowych i w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy”

Zarządzenie nr 52 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 26 sierpnia 2024 r. zmieniające zarządzenie nr 22 Rektora ZUT z dnia 14 marca 2024 r. w sprawie szczegółowego harmonogramu postępowania kwalifikacyjnego oraz limitu przyjęć kandydatów na I rok kształcenia w Szkole Doktorskiej w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie w roku akademickim 2024/2025finansowanych z subwencji wydziałowych i w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy”

ZARZĄDZENIE NR 39 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 6 czerwca 2024 r.zmieniające zarządzenie nr 22 Rektora ZUT z dnia 14 marca 2024 r. w sprawie szczegółowego harmonogramu postępowania kwalifikacyjnego oraz limitu przyjęć kandydatów na I rok kształcenia w Szkole Doktorskiej w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie w roku akademickim 2024/2025 finansowanych z subwencji wydziałowych i w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy”

ZARZĄDZENIE NR 22 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 14 marca 2024 r. w sprawie szczegółowego harmonogramu postępowania kwalifikacyjnego oraz limitu przyjęć kandydatów na I rok kształcenia w Szkole Doktorskiej w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie w roku akademickim 2024/2025 finansowanych z subwencji wydziałowych i w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy”

ZARZĄDZENIE NR 51 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 26 sierpnia 2024 r. zmieniające zarządzenie nr 41 Rektora ZUT z dnia 13 czerwca 2024 r. w sprawie powołania komisji rekrutacyjnych do przeprowadzenia postępowań rekrutacyjnych kandydatów na I rok kształcenia w Szkole Doktorskiej w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie w roku akademickim 2024/2025

ZARZĄDZENIE NR 41 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 13 czerwca 2024 r. w sprawie powołania komisji rekrutacyjnych do przeprowadzenia postępowań rekrutacyjnych kandydatów na I rok kształcenia w Szkole Doktorskiej w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie w roku akademickim 2024/2025

ZARZĄDZENIE NR 110 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 4 grudnia 2024 r. zmieniające zarządzenie nr 41 Rektora ZUT z dnia 13 czerwca 2024 r. w sprawie powołania komisji rekrutacyjnych do przeprowadzenia postępowań rekrutacyjnych kandydatów na I rok kształcenia w Szkole Doktorskiej w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie w roku akademickim 2024/2025

ZARZĄDZENIE NR 50 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 16 lipca 2024 r. zmieniające zarządzenie nr 22 Rektora ZUT z dnia 14 marca 2024 r. w sprawie szczegółowego harmonogramu postępowania kwalifikacyjnego oraz limitu przyjęć kandydatów na I rok kształcenia w Szkole Doktorskiej w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie w roku akademickim 2024/2025 finansowanych z subwencji wydziałowych i w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy”

 

 

Kontakt

Dane teleadresowe sekretariatu Szkoły Doktorskiej:

al. Piastów 19, 70-310 Szczecin, pokój 146 budynek Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki

Tel. 91 449 44 39

Adres do korespondencji:

al. Piastów 17, 70-310 Szczecin

Strona Szkoły Doktorskiej